måndag, augusti 21, 2006

Crap day blev till outstanding evening

Den mindre lyckade dagen blev till en riktigt lyckad kväll/natt. Rumskompisen Matt var nere och handlade och upptäckte att det inte skulle gå att ta sig hem med alla varor. Då passade han på att fråga två tjejer om dom kunde köra han hem - vilket de gjorde. Yadayadayada... vid 23-rycket var vi på en fest som var helt skruvad. Det var strax utanför Campus i en studenlägenhet. Samma tjej som körde hem Matt och hans varor tog oss dit. Och trots att dom berättat vad som skulle ske där kunde jag inte fatta det. Det gick liksom inte att greppa. Dessutom fattade jag fel. Dom snackade om någon Jello-wrestling för tjejer och jag skapade direkt en bild av tjejer som brottas i en pool av jello - ni vet den dar äckliga amerikanska sockergelén.

Men vad tjejerna hade sagt var K & Y jelly wrestling. Jelly - inte jello! K & Y jelly är tydligen glidmedel eller typ massageolja. När vi stiger in i vardagsrummet ligger det två stora inplastade madrasser på golvet. Runt dessa har anordnarna fixat som ett staket av plast för att skydda väggar och publik. Två domare i svartvitrandigt och en announcer med mick hängandes från taket fanns också där. Lägenheten var packad och i köket spelade man bear-pong. Typ som ping-pong fast utan rack och med muggar med bira i. Självklart fanns där en keg i en enorm ishink där man kunde tappa upp en bira om man kände för det. Plötsligt är det tid för brottning och då står två tjejer i bikini på madrasserna och domarna börjar spraya ner dom med olja. Announcern presenterar brottarna, tjejerna går ner på knä och sen är det 3*1 minuts brottning. Helt sjukt men samtidigt förbannat underhållande.

På den här festen träffade jag en jävligt skön snubbe som heter James. Vi snackade film, bira, brottning, europa, pantomimteater och så visade det sig till slut att han är en jävel på texas hold'em. Tydligen är det få studenter som lirar poker men vi bestämde att vi skulle försöka sätta ihop ett bord. Det kommer bli kul.

Festen var grym och Matt verkar vara en riktigt skön lirare. Vi funkar bra ihop trots att han bara är 20 år. På söndagen drog vi till en flod tjugo minuter söderut från San Marcos där vi "tubed the river" vilket betyder att vi hyrde stora gummiringar som vi flöt i ner på en flod. Nästa gång ska vi hyra en extra gummiring som inte är ihålig. På så sätt kan man ställa en frysbox i den full med is och öl och sen flyter man bara ner längs floden i solen i det svalkande vattnet med en iskall öl i handen. K O M F O R T ! ! !

11 Comments:

At 6:39 em, Blogger Dyxelogisk said...

Inga bilder på brudarna ... fan va besviken jag blir..

 
At 10:35 em, Blogger Jobs said...

Låter coolt glenne. Här hemma hade vi fonten-dag idag och paddlade kanot hela dagen. På kvällen när vi slog läger så upptäckte vi att Swedish Bikiniteam slagit läger precis bredvid. Du må tro att det blev en vild fest.

 
At 11:21 em, Blogger Jens said...

Jag ägde floden. Mycket riktigt inledde jag med lite ryggsim a la glenn. Sen körde jag några sköna bröstlängder varvade med fjärilsim innan jag avslutade med en imponerande crawl (visserligen med gummiringen). Blygsamt vinkade jag tillbaks till folksamlingen vid flodkanten som gav mig stående ovationer.

Jag berättade Wet'n'Wild-historien för Ryan - en amerikanare som hakade på - han höll på att garva ihjäl sig.

Det blir nog lite bilder från brottningen senare - jag väntar på ett mail.

Kul med kanottrippen. Brorsan berättade att tjejerna inte riktigt vågade sova ensamma i tältet och att dom behövde nån som smörjde in dom med nattkräm och att det bara fanns två singelkillar att välja från - du och becklin. Tråkigt att dom valde becklin :(

 
At 2:39 em, Blogger Dyxelogisk said...

Jens fixa i settings så att folk som inte är members på blogspot kan skriva comments här.. Alla Fontar är inte lika begåvade som Lundan och Jobs.

 
At 8:58 em, Anonymous Anonym said...

Varför har du inte gått och köpt lite vapen och typ skjutit nån..kan du inte göra??

Fan en riktig picka är nog det första jag hade fixat....låter riktigt coolt..kanske du kan hålla ditt homo till rumskamrat på avstånd...??

Inoljade brudar asså..vafan!! aja du är säkert värd det...tat lungt...ses...

 
At 10:56 em, Blogger Jobs said...

Jag håller med bror.

I övrigt tycker jag det händer rätt lite på den här bloggen. En uppdatering varje dag kan man väl kräva. Det verkar inte hända mycket i Texas om ni frågar mig.

 
At 4:54 em, Blogger Admin said...

Spara skjutandet tills Ni kör texas hold'em...

Har du kört "whiskey for the coffee än"?

Varför har du inte lagt upp jobsens blogg i dina länkar?

 
At 9:56 em, Anonymous Anonym said...

Hej.
Jag brukar köra buss 515 och var ute på internet och porrsurfade. Hittade då din sida med våta inoljade tjejer så jag läste lite på din blogg. Gissa om man blev förvånad? Dig tog man ju upp dagligen på bokvägen för att sen släppa av dig vid sundbybergs skola. Och du har mage att tala om amerikaner som inte orkar gå korta sträckor! Skäms!
Mvh, busschaufför i solnatrakten

 
At 12:14 fm, Blogger Jens said...

Stoffe - Mycket riktigt är inte alla fontar lika begåvade som lund å jobs men det är redan fritt fram för vem som helst att kommentera.

Bror - Hört talas om DÖDSSTRAFFET?

Jobs - Det händer en hel del grejer här men det är oxå en del grejer som inte händer. Tex USP (United States Post Office) Har fortfarande inte fått ngn adapter och saknar dessutom en hel del kurslitteratur som jag beställt från amazon.com. Frustrerande att inte ha ngn ström till datorn.

Busscahuffören - Hälsa Ugglan och Pentti Varg från mig!

 
At 1:11 em, Anonymous Anonym said...

Tjenare Glenn!

Skön blogg som du har!

TRÅKIG FEST!!?? Du verkar varit på!

 
At 7:36 em, Blogger Dyxelogisk said...

Länka jobsens och min blogg nu satan..

 

Skicka en kommentar

<< Home