tisdag, augusti 29, 2006

Frat-Party

Så här långt har jag varit på nio lektioner fördelade på fyra olika kurser: American Literature, English Literature, The History of the English Language samt Modern English Syntax. Fortfarande har det inte varit ett enda litet spår av interaktion mellan elev-lärare eller elev-elev. 100% teacher talk. Skillnaden mot LHS är enorm. Professorn i American Literature tar priset. Hon andas knappt mellan meningarna utan maler och maler, rabblar personer och årtal, tar inga pauser, visar ingen information på stortavlan, hoppar fritt mellan perioder, författare och länders historier, i en och en halv timme! Jag var helt slut, fingrarna blödde, handleden krampade och svett hade gjort anteckningarna oläsbara. I mina tankar fanns ett gevär med bedövningspilar och just innan jag var på väg att svimma slutar hon äntligen prata. Minns inte hur jag tog mig ur föreläsningssalen men hittar tillbaks till mig själv framför en kopp kaffe i ett lugnt och stillsamt kafé. Puh!

Haft en skön helg med två fester. Den första, på fredan, var bara en liten tillställning hos en brud som Matt strulat med förra terminen. Där hände inte så mycket roligt förutom när en stenhög lirare kommer in och frågar mig om det är lugnt om han dricker med oss. Jag vet inte vad som gav han idén att jag bodde där men jag tyckte han borde få en chans (främst av anledningen att han påminde så jäkla mycket om Chris Tucker i Friday) så jag sade: Sure thing man! Nån halvtimme senare hör jag lägenhetsinnehavaren ha en vild diskussion om vem som tog med sig snubben med fotbollströjan.

Den andra tillställningen var ett Frat-Party. Frat är kort för fraternity vilken är en gruppering, av diverse sociala skäl, av antingen ett gäng tjejer eller ett gäng pojkar och har grekiska namn såsom Delta Phi Beta eller Sigma Pi Gamma etc. Vi körde lite pregaming (värmning) på vårt rum innan vi tog oss ut till något hus på en större tomt utanför Campus. Där hade dom inrett en större lada i två rum - det ena var som en lounge med lite sköna soffor och fåtöljer och det andra var dränkt i sand och hade en stor bar. Det var någon form av Hawaii-tema. Biran eller drinkarna från baren var gratis vilket gjorde att dimman kom tidigt, blev tät och hade en negativ effekt på språkcentrat. Det måste varit över 200 personer på den här tillställningen och vid 2-tiden fick hälften av gästerna panik då polisen hade hembesök. Man måste var 21 för att få dricka öl. Hur som helst efter en halvtimme hade snuten dragit och då buppades musiken på igen som om ingenting hade hänt. Ja just det, nämnde jag att det var en bikini-tävling här oxå?

Hoppas ni har märkt att det finns en länk till bildarkivet härifrån. Jag har fortfarande inte införskaffat en egen kamera men jag tankar över diverse bilder från vänner här. Med andra ord - Jens är inte fotografen på någon bild. Än.

Jo, Ullis, och ni andra som undrar - adaptern har kommit. Dom skickade faktiskt två.

Jo, Widdan, angående biran här - den är ungefär som bajens mittfält just nu; fullständigt karaktärslös.

Roligt derby eller? Tror inte dom gillade att spela derbyn på Söderstadion trots allt snack.

8 Comments:

At 11:50 fm, Anonymous Anonym said...

Sjukt vidriga bilder på skottskadan (konstigt att ha növerlevde). Här gnäller man om tandvärk, sträckningar; tränginsvärk etc. Håller med dig Glenn. Det verkar som att Bajen inte vill spela på Slödderstadion.
Fri spritfest undra hur många fontar som klart en timme??!
Verkar vara ett jävla drag på festerna. Är amerikanarna lika i snöade som vanligt när det gäller världen utanför USA?

Skit i allsvenskan; nu gäller EM-kvalet!!

 
At 3:04 fm, Blogger Jens said...

Jupp - ibland undrar dom hur jag uttalar mitt namn. Brukar ge tipset; som japanska valutan fast med ett 's' i slutet. Problem: Det finns ingen som vet vad japanska valutan heter. Dessutom har det redan skett flera ggr att dom trott jag kommer from Switzerland. *suck*

 
At 8:25 fm, Blogger Dyxelogisk said...

Sorligt att se att ett land med så stora universitet och satsning på skolan ändå inte riktigt funkar..

 
At 9:31 fm, Anonymous Anonym said...

Inga Malin Lundkvist lektioner mao.
Bra att du får slita lite på din räkbåt ute i vida världen.

Skaffa nån form av headset till din dator så kan man ringa gratis via msn.

Har du kommit med i fotbollslaget är har du börjat röka istället?

 
At 4:45 em, Blogger Jens said...

Amerikaner känns inte dumma - tvärtom. Det råkar bara vara så att dom skiter i utrikes lixom, fullständigt.

Nej, har inte börjat röka men ville ge den bilden lite attityd så ciggen är bara rekvisita. Gick aldrig på någon try out för fotbollen. Snackade med en snubbe innan som berättade att det är superseriöst med tre träningar i veckan och matcher mot andra skolor. Har inte tid för det. Har istället joinat en mindre och mer oseriös fotbollsförening.

 
At 6:08 em, Anonymous Anonym said...

Jo, din rumskamrat, han var väl från Orange county. Tror jag du nämnde. Du vet tv serien OC som går på femman. OC står väl för Orange County. Vet du om han tittar på den serien i USA? Coolt. Jag tycker den är bra. Bara en massa rika ungdomar som har problem...:) Hör gärna lite med honom om det. Är lite nyfiken.
Vad är det annars för populär tv serie de tittar på i texas? Visst har de väl en massa dokusåpor som skall vara helt sjuka. Ciao Ciao så länge.

 
At 11:00 em, Blogger Jens said...

Jo sis, väl medveten om vad OC står för. Han berättar att det har blivit mycket populärare att bo där sen serien men att det inte är så glamoröst över hela Orange County som det framställs. Det bästa med serien är att värdet på hand föräldrars hus stigit med nästan 100%.

 
At 8:04 em, Anonymous Anonym said...

Några timmar efter derbyt...

http://www.youtube.com/watch?v=P2En2EZK44M

 

Skicka en kommentar

<< Home