måndag, september 04, 2006

San Antonio och Bobcats

San Marcos ligger alltså mitt emellan två större städer; Austin och San Antonio. I fredags tog vi, Malin, Celine, Fredrik, Joel och jag, en liten utflykt till just San Antonio för att kolla läget. Joel är Malin amerikanska kompis från Wisconsin som varit på besök här sen i tisdags. Jag vet inte huruvida dessa två har grejat med varandra eller inte men klart är att det slår lite gnistror där. Dessvärre hade Malin helgen innan haft en liten kärleksstund med Chris, en amerikanare som bor i samma studenthus som oss. I torsdags under en födelsedagsfest är både Joel, Chris och Malin under samma tak för första gången. Malin har varit osäker på hur hon ska spela situationen men hon har anförtrott Celine att hon har känslor för båda två. En hel del sprit och öl konsumeras på denna tillställning vilket slutar med att Celine hånglar upp Joel. Detta ger Malin psykbrytet eftersom Chris precis har gjort det klart för Malin att det inte kommer bli nån fortsättning mellan dom samt faktumet att hennes bästa kompis här på Texas State, Celine alltså, pissade henne rakt i fejan (En metafor Stoffe, en metafor).

Jag hoppas ni kan förstå triangeldramat jag och Fredrik hamnade i. Stämningen var minst sagt laddad. Hur som helst vi tar oss ner till San Antonio med buss på fredan. Celine försöker lappa ihop saker å ting med Malin men Malin blir bara mer och mer irriterad på Celine och svarar knappt på tilltal. Joel håller glad min och jag undrar om han överhuvudtaget är medveten om situationen han skapat. Det blir någon konstig form av låtsats-som-om-ingenting-hänt-lek.

San Antonio var en glad överraskning. Jag hade inga förväntningar whatsoever men staden är riktigt vacker. Vi började med att titta på the Alamo där den Mexikanska armén stötte på patrull i slutet på februari 1836. Nu börjar jag förstå varför Texasbor är så stolta över att just vara Texasbor. Sen gjorde vi Riverwalken vilket är ett fantastiskt gångstråk längs med kanalerna i staden full med barer, kaféer och restauranger. Mest mexikanska restauranger, vilket är aningen ironiskt. Priserna ligger någrs tior under svenska restaurangpriser vilket är nice. Beror väl mest på att dollarn just nu ligger svagt mot kronan. Får hoppas att det håller i sig. Vi avslutade kvällen på en bar strax öster om citykärnan där Celines rumskompis höll hus. Bra tryck, billig öl och i stort sett bara mexikaner! Ghetto-festen jag nämnde tidigare är uppskjuten.

Bobcats - Tarleton 27-23. Tydligen är jag en Bobcat. Alla som studerar på Texas State är bobcats och fotbollslaget heter så klart Texas State Bobcats. Min första fotbollsmatch ägde rum på lördan. Starkaste intrycket: Tailgating. Amerikanarna tar sina feta pick up trucks laddade med grillar och kylboxar till parkeringen redan runt 11-tiden. Sen är det bbq, öl och allmän fest på parkeringen fram till matchstart (18.00). Vad är det du säger Pata - roligast att va full på dan va?

Själva matchen då? Jo, domare som slänger handdukar, cirka 5 000 regler att hålla reda på och så dessa ständiga avbrott. Men men, tacklingar och härliga passningar är behållningen. Det funkar i brist på vanliga fotbollen. Apropå vanlig fotboll - imorn ska det spelas. Litbarzki ska köra några dubbelfotare.

Imorn är det labour-day vilket betyder att alla amerikaner är befriade från arbete vilket innebär ingen skola för Jens. Däremot måste han läsa kapitel tre i A History of the English Language samt lära sig the function of modifying a verb tillsammans med diverse andra syntaxfunktioner.

Faan, det känns som om jag glömt att berätta någonting viktigt. Nåväl, det får komma när det kommer. Tills vidare... hare!

3 Comments:

At 8:22 em, Anonymous Anonym said...

Vart någon pissad i fejan??..

Kan tänka mig att festen inte va så laddad som du säger såna fester är hemska man vill bara dra..

Ungefär som när jobs går lös å drar en jävla fnylle till den ont anande tjejen som bara följde med för att ha kul..

 
At 10:55 em, Blogger Jens said...

Jobs skulle aldrig göra det.

 
At 10:55 em, Blogger Jens said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home