måndag, september 11, 2006

6th street i Austin

I bakfyllan i morse kände jag att hade man bara sluppit plugga här så hade allt varit underbart, en förbannat härlig semester helt enkelt. Man har det löjligt bra här. Varmt härligt väder, alla tänkbara aktiviteter i stort sett gratis, bra billig mat, inte lika bra men ack så billig öl och en massa sköna lirare som älskar att festa. Nu börjar man känna lite mer folk vilket betyder att man oftast blir skjutsad dit man behöver åka. Men på fredagkvällar och lördagkvällar har vi ständiga problem med transport. Ändå verkar det alltid lösa sig till slut. Ni vet ju hur det är i dimman - väl där så ordnar det mesta sig alltid.

Den här helgen hamnade jag helt spontant i Austin väl inne i dimman. Austin har ett berömt barstråk som heter 6:th street. Folk har snackat mycket om den gatan men det har inte blivit av att vi tagit oss dit. Mest beroende på att min rumskompis inte är fyllda 21 än och det känns lite taskigt att lämna honom bakom. Hur som helst så drack jag Jäger bombs på en bar nere i San Marcos city med en snubbe från studenthemmet som heter Emilio. Jäger Bombs är som Brandbil fast i ett lågt drinkglas - nästan som ett större shotglas - utan lime eller is. I baren träffade han en polare som var på väg till Austin och så simsalabim var man 45 minuter senare på 6:th street. Den här gatan är helt sanslös! Föreställ er Kungsgatan utan biltrafik och så är varenda lokal antingen en bar eller en nattklubb. Tyvärr minns jag inte så mycket mer än att vi hoppade runt på ett gäng barer och Emilio åkte hem i cheez doodle ställning. Kände mig lite skyldig då jag promtat att den fjärde Sambuca-Baileys shoten var den viktigaste. Då gick tankarna tillbaks till en viss Widdan. Inte för att han numera blir redlös på fyra bira utan för att han var med och skapade uttrycket cheez doodle ställning efter en All-u-can-eat-spaghetti på International House of Pancakes i Orlando Florida back in the days.

Idag har jag lirat fotboll med ett gäng mexare. Igår rakade jag dessutom bort allt barr på fonten vilket gör att jag liknar Klas Klabbe Ingesson. Men bara på utseendet. Spelstilen är fortfarande Pierre Litbarzki a la 1982.

Apropå det jag nämnde tidigare - pluggandet - så förbannat trist att jag funderar på att sluta och bara ägna mig åt det jag tycker är kul; fotboll, poker och öl i glada vänners lag. Men så var det nån kvick hjärncell som påminde mig om att det råkar vara just pluggandet som är anledningen till att jag faktiskt är här. Typiskt.

Veckans citat står den gode Celine för:

"Im just gonna play with myself to see if it works".

Tyvärr så är citatet ryckt ur sin kontext men det är ändå kul för att Celine är så förbannat ordentlig. Det fransyskan gjorde var att försöka komma på hur man spelade vänd-tia.

För övrigt har jag blivit offer för etnisk diskriminering då vårt gäng blev utkastade från en fraternity-fest med bara latinos. Hur coolt är inte det?

12 Comments:

At 9:11 fm, Anonymous Anonym said...

Hur kunde du bli utslängd från en sån fest? Hade du inte din "bandana"???

 
At 9:30 fm, Anonymous Anonym said...

I fredags blev det dessutom fler i din bekantskap utslängda från krogar runt om i världen. Inte heller dom hade nån "bandana". Det är nog det som är felet.

Du skulle sett Anders Svensson lipa i tv och tidningar i helgen när han blev punktat i 45 min av Niclas Carlsson som själv bara garvade i intervjun i paus. Så skönt. Fortsatt serieledning trots dåligt spel borta i borås.

 
At 12:04 em, Anonymous Anonym said...

Tjenare Glenn!

Låter som du har det bra där!
Skönt att Ostbågesekten lever kvar over-there! Undra hur många barer man skulle palla på bargatan i Austin. (typ 3).

Bajen har hittat den vanliga höstformen, bara 9 000 sörjande på den "alltid" slutsålda Slödderstadion.
Ikväll har vi Gais!

Glöm inte att plugga på nu Glenn!

För övrigt vill jag dementera att jag blir D-rak på 4 öl, minst 7 krävs!

Skönt citat! Men för gudsskull låt någon hjälpa henne!! :-)

Tjing!

 
At 10:26 em, Blogger Jobs said...

Bra att du blivit etniskt diskriminerad. Nu kanske du förstår hur det känns för mig när jag försöker delta i salsa-scenen här hemma i Stockholm.

 
At 11:20 em, Blogger Jens said...

Pata - Nej, tänkte inte alls på den. Men från och med nu lämnar jag inte rummet utan den!

Men hur skulle jobsen se ut i en bandana?

Fröken Svensson, kan en människa bli mer patetisk?

Widdan - Om jag skriver "tråkigt att ni torska mot gais" så vet du att jag ljuger. Tråkigt att ni torska mot gais.

Var Nisse lugn å fin under matchen?

Här har ni en bild ni kan föreställa er. Jobs med bandana salsadansande med en het latina. Min hjärna får inte ihop det.

 
At 11:28 em, Blogger Jobs said...

Shakira Shakira....!!!

 
At 10:03 fm, Anonymous Anonym said...

http://www.youtube.com/watch?v=P2En2EZK44M
Vet ej om detta fungerar, det är liksom 1:a gången jag prövar ngt. så avancerat. Om det mot förmodan inte funkar så gå in på youtube & sök på "heja bajen" så får ni er några minuters gott skratt! Helt underbart.

 
At 10:08 fm, Anonymous Anonym said...

Jobs säger Shakira shakira.
Lund säger Tito, Tito!

Jens i min hjärna ploppade det bara upp att en salsadansande Jobs iförd bandana måste vara slående lik Tito Beltram.
Men jag vet inte jag kan ha helt fel?!

 
At 7:10 em, Anonymous Anonym said...

Tja har du rakat skallen???

kanske det var därför du blev utslängd.....???

 
At 9:15 em, Anonymous Anonym said...

Först fröken svensson och nu jonevret helt plötsligt på det, SKÖNA TIDER!

http://www.bajenbladet.se/vss/sport/story/0,2789,886027,0

Man kan ju knappt sluta le här hemma men så knäpper man på nyheterna och ser senaste temoundersökningen och ser rödgröna röran i ledning och vips så känns det som man förlorat tappat en 3-0 ledning till 3-3 i ett derby. Helt sjukt. Lär säkert bli en rolig valvaka hos jobs.

 
At 12:45 fm, Blogger Jobs said...

Bye bye Göran persson.....
bye bye billström.....

Läs valkommentaren i Blogg Schmogg.

 
At 10:49 fm, Anonymous Anonym said...

AIK-Häcken 1-0.
Bäst på plan: Jimmy Tamandi
Han var så pass bra att uttrycket "att göra en Tamandi..." har strukits ur akademins ordlista.

F ö inga franzénare med rötter från skogås på läktaren!

Dåligt med uppdateringar i Texasbloggen.

 

Skicka en kommentar

<< Home