tisdag, september 19, 2006

Jag mötte Robert

Den här tiden just nu, alltså den jag avsätter med mitt skrivande, inte den du avsätter för läsandet vilket skulle kunna vara vilken tid som helst, utan den jag faktiskt och praktiskt blir av med just i detta nu i takt med att mina fingrar knappar på tangenterna, är egentligen avsedd för studier. Just nu borde jag plugga. Men jag hittar på andra saker istället. Mitt tvätt torkar just nu i en torktumlare på bottenvåningen. Mitt rum är plötsligt välstädat och sängen är bäddad. Jag har slängt soppor och återvunnit pet-flaskor. Jag har läst, Expressen, DN och Aftonbladet två gånger på nätet. Dessutom har jag läst meningslösa inlägg på Gnagarforum och samtidigt känt hur mitt intellekt stagnerat. Försöker sluta med det - istället kan man ju läsa tabellen om och om igen - det kallar jag tidsfördriv.

Jag kan se boken som jag borde läsa härifrån. Den ligger lixom och väntar på mig två armlängds avstånd snett framåt höger. A History of The English Language. Jag har planen klar för hur jag ska förbereda mig för detta prov. Allt jag behöver göra nu är att slå upp boken och köra igång. Istället surfade jag in på Blog Schmog och läste om konferensen. Nu vill jag oxå åka på konferens. B.S. väckte oxå lusten att blogga lite. Jag har varit dålig på det som Pata mycket riktigt påpekat.

Jag skrev ett prov förra torsdagen i American Litterature. Aningen orolig innan för jag visste inte riktigt vilken nivå provet skulle hålla. Men det var relativt lätt. Är fullständigt övertygad om att mitt resultat ligger mellan 40 - 50 poäng av 50 möjliga. Provet jag skriver på fredag kommer däremot inte vara lika lätt. Definitivt inte om jag inte börjar plugga snart. Men nu känner jag att det börjar bli dags att äta. Sen måste man ju avsätta lite tid i gymmet och kanske köra en raquettball-match. Hade lekstuga med Fredrik i fredags. Vann 15-11, 15-1, 15-6. Han sade "Tack för lektionen". Jag körde en lunda och sade "Du streta emot bra .../konstpaus/... i början".

Enda sedan vi svenskar (jag, Malin och Fredrik) etablerade oss här så har vi hört talas om en stor svensk snubbe som heter Robert som oxå pluggar här och har gjort det en längre tid. I lördags innan football-matchen så sammanstrålade vi äntligen. Robert är typ diskusskastare eller liknande och är här på stipendium. En rolig detalj är att han är 82a och kommer ifrån Jönköping. Fredrik är 81a och kommer ifrån Jönköping. Liten värld eller? Hur som helst så kände grabbarna inte igen varandra vilket egentligen borde vara en omöjlighet eftersom Jönköping inte direkt är någon metropol. Robert gjorde iallafall bra ifrån sig. Han tog oss till en skön fest i en cool villa ute i skogen med bubbelpool på verandan. Jag tror att jag tvingade holländaren att ta en bild på mig i den. Så den kommer upp på bloggen så fort jag lånat hans minneskort.

Härligt med AIK-seger och borgerlig seger på samma dag. Jag känner mig bortskämd med goda nyheter. Ber till gudarna att det ska hålla i sig till på onsdag.

Nu är det klart att Renate kommer och hälsar på i oktober. Längtar satan min lilla sötmandel. Puss och kram på dig! Och kram på er andra oxå! För övrigt lutar det nu åt att jag besöker Vegas efter skolan. Dvs runt den 15 december kommer jag ta mig dit om det nu är någon annan som vill hälsa på.

3 Comments:

At 8:03 em, Anonymous Anonym said...

Jag menar det Glenne, ibland stretar du emot bra i början!
Vegas-häftigt! Undrar om draken bor kvar?
Lille Jens om du skall sitta onykter i en badtunna i en skog måste du försäkra dig om att det inte finns farliga djur som kan hota dig. Lova det.
Imorrn är jag rädd för att din ström av goda nyheter kommer att avta något. För imorrn smäller det, imorrn ska Fossmo & hans kolsäckar få spö. Dembo kommer att köra upp Rubarths gitarr i "rit Ola"! Puss

 
At 9:50 em, Blogger Jobs said...

Ärligt talat glenne, skit i studierna helt. Var en skön kille på lektionerna istället och fråga varför du skall läsa Amerikansk litteratur när du är Svensk. Dom läser väl inte Strindberg eller Moberg, eller hur? Säg till dem att du hellre läser Svensk litteratur och sedan kan ingen kontrollera om du gjort det eller inte.

Var den lille obstinata killen som vi alla som känner dig vet att du verkligen är. Sitt på bänken i bar överkropp och klia dig på bröstet en hel lektion, pilla med dina fötter i timmar, somna mitt i en mening.

Jag lovar att de skulle älska dig.

 
At 11:54 em, Blogger Jens said...

Akta dig för farliga djur och skit i lektionerna!

Underbart!

Flera grymma tips och råd eftertraktas.

 

Skicka en kommentar

<< Home