onsdag, september 20, 2006

Där satt den!

U N D E R B A R T !

Att streama matchen gick åt helvete. Man behöver en hastighet på 1mbit/s och på testet man kan göra på CanalPlus hemsida låg jag på 0,9mbit/s. Testet gav ändå godkänt men upplös mig om att kvaliteten kan vara mindre bra. När väl sändningen började så vägrade den promt. För dålig bandbredd pysen, tack å hej leverpastej. Frustrationen var total eftersom jag minutrarna tidigare misslyckats med att refilla min mobil. "You have entered an invalid pin-number. Please try again", fick jag höra fem gånger. Dra åt #e¤v%t# j#v¤a #u%h£v#d!!!! Nu måste jag promenera tebax till seven eleven å tjafsa med den välutbildade personalen där - Tack för det Televerket.

Men men, jag började tänka att det kan komma någonting gott från det här... och mycket riktigt gjorde det det. FRANS BALANS REGERAR! Allting jämnar ut sig! Så friggin j-vla underbart! Stackars Malin låg här i soffan och tog sig för huvudet. Jag tröstade henne med ett "bättre lycka nästa år". Hon sade hej då och gick.

För övrigt kan jag berätta att Radiosportens kommentatorer tror att dom kommenterar TV eller nåt. Dom kunde snacka i flera minuter om att Komac och Burgic är vänner, dividera i en kvart om huruvida Råsunda tar in 32 eller 34 tusen åskådare eller menlöst pladdra om kaffet dom drack i pausen. MEN VAD HÄNDER I MATCHEN!!!? Det var nära att ett blodkärl i hjärnan brast för mig där ett tag. Jag är glad att jag fortfarande lever.

Idioter.

Hur som helst, vad är det som händer? Allsvensk ledning på 39 pinnar och hemmamatcher mot Helsingborg, MFF och bajen. VAD GÖR JAG HÄÄÄR?

Dagens fråga: När gjorde Tjerna mål med högerdojan senast?

5 Comments:

At 11:25 em, Anonymous Anonym said...

Ja du jens,

jag vet inte vad som har hänt,
allt har blivit helt sjukt, tamandi spelar som en gud match efter match, norling laborerar och laborerar och ALLTING funkar, tjerna har både blivit snabb och teknisk och skjuter nu mera (ska man särskriva det?) också med högern, kenny pavey (!!!) - finns inga ord som räcker till för den killen, sandberg har fan blivit landslagsmässig och ingen har passerat Marcus Jonsson än den här säsongen. Jag trodde att det här skulle ta slut i det här derbyt för nån gång måste det ju det. Kanske i nästa då. Inför matchen ställer norling upp med Moa (! som inte gjort många rätt den här säsongen) och Mendes (som man tycker är för klen mot koivasto och johannesson) och man fattar ingenting! Burgic tvåmålsskytt förra matchen! En bänk med Rubart Burgic, Özkan och Hulsker, vilket lag har det? Det visar sig att Mendes snor boll på boll av difs backlinje och Moa sprintar som en gasell på kanten (blev utbytt för att han drog på sig en varning och var het på en till).

Vi stog på norra idag och jag bestämde mig för att tokskrika matchen igenom vilket jag gjorde. (Förutom i "stefan batan är en h**a, h**a h**a h**a" då var jag tyst som en mus, hjärndöd jävla ramsa)

Nä, nu går jag å lägger mig, ganska lycklig, see ya.

 
At 11:27 em, Anonymous Anonym said...

Jag spelade in matchen på min nya dator, tyvärr blev det inget ljud då jag kopplat sladdarna fel. Där fick man.

 
At 9:51 fm, Anonymous Anonym said...

http://www.fantv.se/player/default.asp?cat=0&list=all&cli

 
At 10:37 em, Blogger Jobs said...

http://img103.imageshack.us/my.php?image=elfb119oy9.jpg

 
At 1:10 em, Anonymous Anonym said...

Vilka sidor surfar du runt på egentligen jobs??
Starkt att hitta den där snubben.

 

Skicka en kommentar

<< Home