tisdag, september 26, 2006

Mouth diarrhea

Spenderade helgen i San Antonio. Fransyskan Celine fyllde år och ville fira sin dag där. Hennes rumskompis jobbar extra på ett schysst hotell i centrala San Antonio och kunde fixa ett riktigt bra pris för oss. Vi var sex stycken som tog oss söderut. Jag gillar egentligen inte Celine. Irriterar mig på att hon är för självupptagen och vänlig. Hallå där!, tänker ni, vad är det för fel med att vara vänlig? Jo, det har jag lite svårt att förklara men tänker ändå försöka. Har ni aldrig träffat någon som aldrig säger ett ont ord om någon annan och som alltid ber om ursäkt för minsta lilla? En gång kom jag tio minuter sent till ett möte med henne varpå hon ber om ursäkt för att hon var fem minuter sen!?!? Vilken människa i sinna sinnens fulla bruk gör så? Hur ska jag formulera min ursäkt sen? Därtill en massa småsaker som att hon ständigt ber om lov för att göra de mest banala sakerna som att följa med å äta till att leta efter ett örhänge. Men denna enerverande vänlighet skulle man kunna leva med om det inte hade varit för hennes självupptagna mundiarré. Den här tjejen är aldrig tyst och 90% av snacket är fullkomligt irrelevant och kan handla om allt från att hennes kompis i Skottland har fått ihop det med nån bonde eller att hon senare under dagen ska posta tre vykort till tre olika vänner i tre olika kontinenter. Allt kretsar kring henne och det driver oss andra till vansinne. Funderar på att göra ett litet plakat som säger "DON'T CARE". Eller ännu bättre, skriva ett par lappar med samma text att ha i bakfickan bara för att räcka henne en när hon går igång. Häromdagen fick Fredrik nog när vi satt å åt. Celine pladdrade på i vanlig ordning om något problem inte ens hennes mamma skulle bry sig om. Då skakar Fredrik på skallen och beklagar sig på svenska att hon aldrig håller käften. Jag håller med och flinar åt att vi tänker på exakt samma sak, var på Matt, den fjärde personen vid bordet, oxå börjar flina. Han begriper inte ett ord svenska men han visste exakt vad vi kommunicerade. När väl Celine lite senare tar en paus i tugget frågar Fredrik lite artigt. Can't you just be quiet for a little while? Och jag kan inte hålla mig.

Hur som helst, jag åkte med til San Antonio ändå. Ja, vafaan, det finns ju en massa sköna barer och klubbar där. Men vad gjorde fransyskan? Jo, i sjukligt vänlig stil bjöd hon med alla hon någonsin träffat här vilket fick konsekvensen att vi hade en 20-årig holländare med oss samt Mallory, den 18-åriga gifta tjejen jag tidigare berättat om. (Ja jobs, jag ska göra en karaktärförteckning med bilder när jag får tid). Vad vill du inte ha med dig när du ska gå en barrunda i staterna? Svar: Folk under 21 år. Nu har jag på två försök i San Antonio hamnat på samma skabbiga lokalpub istället för typ Coyote Ugly-ställen. Men men... det var ändå bättre än en studentrumsfylla.

Det blir inget derby för Jens imorn via canal plus. Inte pga tekniska svårigheter, för jag har faktiskt hittat snabbare bredband här i krokarna, men matchen krockar med mitt syntax-prov.

Besviken... som Kevin Kline i A Fish Called Wanda.

Dagens fråga: Hur går det i derbyt?

7 Comments:

At 1:34 em, Anonymous Anonym said...

Hej!

Bajen vinner & Elfsborg vinner.
Nu har Jonevret fått kicken skall tydligen sköta något annat inom föreningen. Fråga fransyskan varför hon kväker som en grodda (frogg!). Gillar inte att bli kallade för Froggs!

Varför inte smeknamnet FROGGY?!!

Ha det bra din gamla kolsäck!

 
At 9:27 fm, Anonymous Anonym said...

Widdan hade rätt i sitt tips ovan.

Kan bara tillägga att det var fullkomligt rättvist. AIK har aldrig varit mer chanslöst. Vi var närmare segern mot Barcelona borta i champions leauge ´99 än igår.

Bajen ställde två forwards vid AIKs backlinje och allt var förstört. Dulee gjorde nog en av de sämsta insatserna en AIK spelare gjort på Råsunda sen Kibebes glansdagar. Han tappade boll hela tiden.
11-1 i skott till bajen i paus. Och då var AIKs skott nån halvmesyr från mittlinjen typ.

På läktaren höll man på att skratta på sig när man såg bajen klacken. Inte många fler än MFF brukar ha med sig. Samtidigt var norra tokpackat. Har aldrig sett norra så fullt. Mäktigt tänkte man. Men vad händer? Bajarna låter MINST DUBBELT så mkt, kanske mer, man satt ju och skämdes på östra.

Så nu är den matchen glömd.

 
At 6:24 em, Anonymous Anonym said...

Blev hon tyst när Fredrik artigt frågade?
Jag har annars en väldigt bra ide. Vet ej om den är fullt genomförbar då den inkluderar din "hangsack".
Filosofin kallas för "let the hangsack shut your mouth" och utövas flitigt bland "sourfeet indian" stammen. Önskas mer info vänligen hör av dig!
För övrigt levererades igårkväll Jonevrets nya arbetskläder till DIFs kansli. Från och med nu byter DIF maskot till "griskaninen"! Ha ha ha. Järnkaninen ska ta över efter Linderoth.

 
At 10:35 em, Anonymous Anonym said...

Hej Jens,

Vi köpte en 3:a idag mittemot våran nuvarande (råsundav.173).
Köp våran så blir vi grannar. Den ska ut på försäljning snart.

Ciao!

Dagens f-nylle: Zlatan
(ursäkta att jag tar f-nylle ordet ifrån dig jobs)

 
At 11:07 em, Blogger Jens said...

Widdan - Faktum är att vi köpte en mjukisgroda till henne som present.

Pata - Torska mot bajenvraken är aldrig kul. Speciellt inte när det är frågan om överkörning. Och det gör lika ont här som hemma.

Lund - Jag har ingenting. Du borde ha en egen blogg.

Pata - Grattis till trean. En märklig grej dock. Jag slår Råsundavägen 173 på hitta.se samt eniro och får markeringen på porten bredvid där ni bor nu. What gives man? Jag hoppas litegrann att det är huset där Råsunda varuhus finns - har alltid gillat den fastigheten. Skönt att ni är kvar iallafall. Er lägenhet får ni nasa till ngn annan som uppskattar väggen mellan kök å v-rum :)

 
At 8:14 em, Anonymous Anonym said...

Det är samma förening, samma gård fast mitt emot, med balkong inåt gården. Inte råsunda varuhus huset.
Närmare pizzeran mao!

 
At 9:39 em, Blogger Jobs said...

Det låter som att Fredrik är kungen därborta. Har inte han någon blog?

 

Skicka en kommentar

<< Home