onsdag, oktober 11, 2006

Death of a blogger

Varför är blog schmog nedlagd? Spekulationsomfattningen är just nu uppe på en Materazzi/Zidane-nivå. Han gjorde det för att han hade slut på idéer hävdar vissa. "Han fick lite sirap i hjärnan och lite motstånd av tangenterna och ömklig som han är lade han sig direkt på rygg", uttrycker en upprörd läsare. Andra uppger att det var någon på arbetsplatsen som tog upp bloggen på ett personalmöte. "Vi tycker inte din blogg är bra för sammanhållningen i gruppen". Medan en tredje källa vittnar om att ingen visste något om bloggen på kontoret. Men i takt med att bloggens popularitet ökade fick bloggaren kalla fötter. "Han trodde han skulle få sparken och han hade mardrömmar om Janne Joseffson och Uppdrag granskning"

NEJ NEJ NEJ

FEL FEL FEL

Låt mig ge er sanningen. Jobsen lever på två saker, mao han har två stora begär; Tonfisk på burk och andra människors olycka. Planen från början var att skapa något som folk faktiskt skulle tycka om samt göra sig beroende av, bara för att senare kunna rycka bort det tillsammans med ett hånskratt. Jag hoppas du mår bra nu!

Här följer iallafall en blog schmog topp tre lista.

3. Sen gick jag till förrådet och hämtade 8 pärmar som jag sedan ställde på bänken mellan oss. Nu kan inte Adam se min skärm längre.

2. De hade satt upp foton på alla anställda på en stor tavla, och på min bild stod jag i matrummet med en halväten Gorbys i näven. Jag stämplade ut och gick hem.

1. På förmiddagen kom en projektledare som jag inte gillar till min plats. Han är alltid överdrivet solbränd, iklädd skjorta och tror han äger hela världen. Dessutom så kallar han alla för "Champ", "Kungen" eller "Mästaren". Jag vill bara spy honom i nyllet. Jag vet inte vad han heter men vi kan kalla honom för Cepet. Han ville att jag skulle skapa en databas åt honom. Jag frågade om han hade någon projektkod som jag kunde tidredovisa på isåfall. Cepet sa att han skulle få det på måndag. Jag sa att han kunde återkomma då. Cepet log menande och frågade om jag inte kunde vara lite kreativ i min tidredovisning och fuska lite. Jag sa att jag kunde ringa och fråga min chef. Han gick till Adam istället. Adam var glad för att få hjälpa till och fnissade glatt när han blev kallad för "superkillen" av cepet.

Men händer ingenting i Texas lille glenn? Nej, inte så värst mycket just nu. Saker börjar gå på rutin. Jag hade två prov här i början av veckan som jag kanske kunde bloggat lite grann om men jag tänkte - vem faan bryr sig? Åkt på en riktig j-kla dunderförkylning kan man ju rapportera om men då börjar folk tro att man har det dåligt här och det vill jag ju inte. Men shit va förkyld jag blir när jag blir förkyld. Ha! Den där meningen borde vara med på tjuvlyssnat.se. Det är fortfarande varmt å skönt här ute men jänkarna är ju helt sinnesförvirrade med ac'n. Vad är det som händer? Varje gång man går inomhus måste man ta på sig en jacka. Åh... herregud! Allt är bakvänt här.

På söndag landar Renate på San Antonios flygplats och det ska bli underbart att träffa henne igen. Jag gjorde klart med hyrbil idag över nästa helg då det blir en lite road trip här i Texas. Ska bli skitkul! Ser fram emot det.

Dagens Fråga: Är det bara jag som tycker den här texten på en matprodukt är konstig: Natural and artificial flavoured?