onsdag, oktober 04, 2006

Jag mötte Dan

Var på baptistcentret idag och kom till två insikter. Insikterna var att det gått en vecka utan att jag tagit mig tid att skriva här samt att hela baptistbesöket tappar i attraktion när dom inte serverar kaffe. Händer det igen ska jag faan klaga.

Helgen gick som vanligt i dimmans tecken och jag försöker minnas om det finns någonting värt att berätta men inser att jag inte minns mycket alls. Satsar på en alkoholfri helg den här helgen. Prov både måndag och tisdag tycker jag rättfärdigar det.

Men den tid av helgen som var dimfri minns jag lite av. Jag köpte bland annat en frisbee av Frisbee Dan. San Marcos har en skön park där man kan sola och koppla av. Blir det för varmt är det bara att ta ett dopp i ån eller hyra en "tube" som man kan flyta floden ner på. Den här parken heter Sewell Park och varje dag vid klockan 14.00 kommer det en 45-årig hyperaktiv snubbe dit och kastar frisbee med folk som råkar befinna sig där. Av en händelse är han rätt grym själv och stilar lite lagom med diverse tricks och stojjar och stimmar med studenter i parken. Han skrattar högt åt sina egna skämt och i just det avseendet påminner han rätt mycket om jobs. Tydligen har han tidigare knarkat allt som gått att knarka och är nu bara beroende av frisbee. Frisbee Dan såg att vår frisbee pajade. Den sprack i mitten och till slut lossnade det bitar från den. Han nasade då en av sina egna specialgjorda frisbees till mig och jag kunde helt enkelt inte neka. Så nu är jag alltså en stolt ägare av en specialgjord frisbee av Frisbee Dan.

Bildarkivet är lite uppdaterat och dessutom måste jag berätta att det gamla telefonnumret ni fick av mig per mail gäller fortfarande. Jag vill minnas att jag skrev att jag skulle sluta använda det för att mobiloperatören är satan. Glöm det, jag kommer finnas på det numret. Dock tror jag fortfarande satan har en del av kakan i företaget.

2 Comments:

At 7:43 em, Blogger Jobs said...

Frisbee-Dan verkar hur grym som helst. Du borde umgås mer med honom, finns det någon chans att han kommer tillhöra ditt possy (eller vad det heter) snart?

Här i Sverige har hösten kommit och det är kallt och regnar. All jävla sol det här året har varit för mycket. Nu kan man sitta hemma och glo på teve utan att få dåligt samvete för att man inte är ute i "friska luften".

Äntligen!!!

 
At 2:39 em, Blogger Jobs said...

poet-lasse??

 

Skicka en kommentar

<< Home