torsdag, oktober 12, 2006

Kinky for Governor

Inget kaffe idag heller på baptistmötet. Dessutom delades kakorna ut tillsammans med maten så dom kunde kontrollera att man bara fick två var.

Besviken.



Kinky Friedman är en snubbe som ställer upp i Guvernörsvalet i Texas om lite mindre än en månad. Hans två slogans är; "Why the hell not?" och "How hard can it be?". Kinky har blivit lite av min idol. http://www.kinkyfriedman.com/index.html

Fick resultatet på mitt American Literature Exam. Medel var 73 och jag trodde jag skulle göra sämre än förra gången men drog till med överaskande 96 pinnar av 100.

Noterar att blog schmog är back in business.

Nöjd.

7 Comments:

At 5:39 em, Anonymous Anonym said...

Han har iaf en skön hatt.
Har folk hattar på sig ute på stan förresten?

 
At 5:50 em, Blogger Jens said...

Man ser en cowboyhatt här och där men jag trodde det skulle vara mycket mer.

 
At 11:49 fm, Anonymous Anonym said...

Kan Arnold kan väl Kinky! Läste för övrigt att Kalifornien har stämt flera biltillverkare bl.a. GM för att bilarna släpper ut avgaser. De bidrar till klimatförändringar, sämre miljö & sämre hälsa. Hur häftigt kan det bli om denna stämning går igenom?

Vad saknar du mest därborta. Jag gillar listor & vill därför att du listar de 5 saker du saknar mest.

 
At 11:51 fm, Anonymous Anonym said...

Var precis in och beställde en burk av Kinky´s salsa!

 
At 3:30 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker det verkar som om du alltid har den där gula hatten på dig.

 
At 7:35 em, Blogger Jobs said...

Ibland har han sin bandana också, och ibland har han båda på sig samtidigt.

 
At 4:01 em, Anonymous Anonym said...

Kinkys popularitet sprider sig som ringar på vattnet! Idag kan man i aftonbladet läsa om att Kinky är en av favoriterna inför valet. Det står också att läsa att han som gammal countrysångare anklagas för rasistiska texter. Som exempel har man skakat fram den gamla dängan " The ballad of Charles Whiteman" som handlar om en krypskytt somm på 60-talet snipade 15 pers vid ett universitet i Texas. Fler ex är "Ride ém, jewboy" coh "They ain´t making jews like Jesus anymore".

 

Skicka en kommentar

<< Home