onsdag, oktober 18, 2006

Mera Kinky

Lille Lund rapporterade att den gode Kinky nått svensk media. Ja, det är sant att han hade ett band tidigare som hette Kinky Friedman and the Texas Jew Boys och dom hade en låt som mycket riktigt hette "They Ain't Making Jews Like Jesus Anymore". Det rapporteras att Kinky är minst lika mycket Jude som Texare.

Varför kan inte Svenska politiker vara lite mera Kinky lixom? Hade inte allting varit lite roligare då? T ex...

Om homoäktenskap: "I support gay marriage because I believe they have right to be just as miserable as the rest of us!"

Om dödsstraff: "I am not anti-death penalty, but I'm damn sure anti-the-wrong-guy-getting executed."

Om Jesus: "Neither of us actually held a job during our lives. We both just traveled the countryside basically irritating people."

En till om Jesus: "If you don't love Jesus, go to hell!"

Om att vara politiskt korrekt: "It's politically correct these days to apologize to the Indians and apologize to the Hawaiians for taking their land, apologize to the African-Americans for dealing with them as slaves and on and on without end. It's a little late in the game to go around apologizing and thinking everything's going to be OK."

Nog om Kinky. Renate är här på besök och hon tajmade in sin lingonvecka på sekunden. Fantastisk hur Gud gillar att ge mig prövningar. Idag låg vi hur som helst nere i parken och fluktade in Frisbee Dan's konster. Jag är rädd att Renate brände sin lilla rygg litegrann. Fortfarande varmt och skönt här. Igår var vi nere på en hel-amerikansk diner där Renate blev nekad Corona. Inget leg - ingen öl. Nu gör hon sig iordning för ett nytt försök down town. Denna gång med ett id i beredskap. Sanningen är att dom är stenhårda på alla ställen här. Kollar mig hela tiden men jag tolkar det som komplimanger.

Här kommer en lista på grejer jag saknar från Sverige (Listan innehåller inte familj, vänner eller Råsunda eftersom dessa är självskrivna):

1. Att kunna sitta i lugn och ro på en restaurang. Både genom att slippa svara hundra gånger att allt är bra samt att kunna avsluta sin måltid utan få notan upp i fejjan innan man ens hunnit funderat på huruvida man vill ha kaffe eller inte och med halva maträtten kvar på tallriken.

2. Priser inklusive moms

3. Riktigt kaffe

4. SL. Allt är förlåtet! Förseningar och överpris spelar ingen roll längre. Huvudsaken är att ni finns.

5. Mysbögigt te

6 Comments:

At 7:38 em, Anonymous Anonym said...

Varför saknar du riktigt kaffe för, du skall ju alltid sitta och dricka sånt där mysbögigt grönt té.

 
At 11:54 em, Blogger Jens said...

Gillar inte grönt te. Gillar inte anonymitet.Hur ska jag då kunna slå tillbaka? Däremot gillar jag adjektivet mysbögigt och te, vilket gör att jag lägger till det på min lista.

 
At 7:18 em, Anonymous Anonym said...

Vilken prövning!
Renate reser tretusen mil i en livsfarlig flygfärd över atlanten för att träffa dig och så låter du bubba skriva dina inlägg. Dålig tajming.

 
At 8:53 em, Blogger Jobs said...

Ähh, klart att det är synd om glenne. Hans tjej kommer ju för att träffa honom, men till ingen nytta?

Stackars stackars glenn, och stackars bubba.

Varför har inte bubba en egen blogg? Den kanske inte skulle vara så intressant just nu, men faan vad jag vill veta hur det där lilla cepet tänker.

 
At 1:37 fm, Anonymous Anonym said...

Det är inte längre synd om mig. Här kommer ett urdrag från mina tankar:

F***a, f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a f***a

 
At 11:21 fm, Anonymous Anonym said...

"men faan vad jag vill veta hur det där lilla cepet tänker"

Hahaha, stor humor!!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home