onsdag, november 29, 2006

Ingen titel idag

Häromdagen sitter man i sitt studentrum och panikfilar på uppsatsen jag nämnde i något inlägg tidigare. En inledning och en sammanfattning ska författas och det står fullständigt still i huvudet. Då knackar Fransyskan på dörren och släpper in sig själv och placerar sig i det gemensamma rummet så hon kan prata med oss båda.. Jag vet att Matt sitter i sitt rum och skriver. Med andra ord, vi ser båda hyfsat upptagna ut. Fransyskan frågar om vi har haft en bra thanksgiving men jag vet att hon inte är ett dugg intresserad. Ni vet hur vissa individer ställer en fråga bara för att få samma fråga tillbaka. Det här var en sådan. Jag sammanfattar helgen lite snabbt; vi bodde bra, vi åt bra, vi drack bra, vi spelade spel, kollade på film och åkte Jet Ski i hundra jävla knutar. Efter det följer en paus, lite nickningar, - jo, det var bra tillägger Matt, ytterligare en paus. Jag ber till gud att Matt inte ska fråga hur hon hade det. Gud lyssnade inte. Faan, Matt! Du vet bättre! Först kommer en kavalkad av superlativ och extrema adjektiv om hennes vecka i San Fransisco. Sen fortsätter det med diverse banala händelser och intetsägande betraktelser i all evighet känns det som. Kanske var det bara 20 minuters monologtjatter med då snackar vi 20 minuters intensivt prat helt utan andningspauser. När hon äntligen ger upp så riktar jag tillbax fokus på uppsatsen. Det försökte jag faktiskt med medan hon höll på utan att lyckas. Men nu j-vlar tänker jag. Då vänder människan på klacken och går in i mitt rum för att ställa den absolut idiotiska frågan av alla frågor: Oj, jag glömde berätta - Vet du vad jag har gjort?

Jag vill snabbt informera att jag har absolut ingen respekt för människor som ställer frågor som inte är frågor utan bara ingångsfraser till någon form av delgivelse, som t ex Vet du vad som har hänt eller vet du vad jag har gjort eller liknande. Prova med att bara berätta vad som hänt istället.

Hur som helst, jag svarade med att skaka på huvudet och hon berättar i överdriven glädje om sin nya tatuering som hon fick gjord i San Fran. Det är en liten fe med lite stjärnor och ett litet spö placerad på vänstersida mage. Gullig, fin, vad faan säger man? Jag tror inte det spelar någon roll. Nu får jag fem minuters till monolog om att det inte gjorde ont, att hon kanske ska fylla i färgerna eller att hon inte ska fylla i färgerna eller att hon ska fylla i färgerna men måste kolla var man kan göra det först osv osv osv. Efter ett tag börjar jag leta efter en lapp eller liknande. Jag tänker jag kan skriva något i stil med "please leave" eller "go away" och räcka henne. Undrar om det skulle funka? Jaja, hon gick innan jag skrev någon lapp men jag förbannade ändå mig själv för att inte ha låst dörren i första början.

Som sagt, Thanksgiving blev en succé. Höjdpunkten var så klart att köra jet skin. Jag var uppe i 60 miles/h vilker nästa är hundra blås. Fy faan va det är roligt med fart! Men inte när man sitter bakom som passagerare. Då var man inte kaxig. Ingen kontroll på någonting och det känns som man är på väg av efter var och varannan våg. Bildarkivet är uppdaterat med bilder från långehelgen hos familjen Moon. Ni som är intresserade kommer få se bilder på husdjuren, vår långpromenad, poolen, biljardspelandet, sjön, huset osv. http://www.fonten.se/texas10.htm

Tiden går fort när man har kul. Nu på måndag är sista dagen för lektioner och sen följer "final exams". Min sista tenta är den 12e Dec och sen bär det vidare. Jag hade tänkt å dra med Fredrik här och någon polare till honom till Vegas direkt efter skolan men nu är jag osäker på hur det blir med det. Han drar nämligen dit redan den 9e eftersom hans tentor ligger bättre i tiden än mina. Och sen fortsätter han till L.A. den 14e för att den 18e ta sig upp till San Fran. Kanske tar jag å flyger till L.A. efter skolan å möter upp honom där. Jag ska ändå till Vegas senare. Och i San Francisco dyker mamma och syster upp den 22a och vi ska spendera några nätter där och sen några i Vegas och sen några i L.A. innan de ger sig av den 8e Jan. Vad är storhelger utan la famiglia?

4 Comments:

At 5:33 em, Blogger Jobs said...

Här var det livat, här var det glatt!
Här var det blommor i Glennes hatt!


Fattar ni? Glennes hatt liksom....hahahahaha

 
At 8:11 em, Anonymous Anonym said...

Trist att du inte är hemma....saknar lite groggar och lite fido-spelande på 8-bitars...!!!

 
At 10:07 fm, Anonymous Anonym said...

Carolina såg precis "stekarjetskifotot" på dig, du vet det där du sitter med ditt tredagars & pilotbrillor. Hon ger dig högsta betyg med din nya frisyr och jag är beredd att hålla med, du passar fan i rakat.
Trillade du av jetskin någon gång?
Akta dig för drakarna i vegas glenne & sköt om dig.

 
At 6:40 em, Blogger Jobs said...

Har glenne dött eller???

 

Skicka en kommentar

<< Home