onsdag, november 15, 2006

Lite updates

Tomtarna på Downtown Austin Comunity Court verkar druckit ett gäng muggar julglögg för mycket. Häromdan fick jag brevledes en upplysning om att jag MISSADE att inställa mig vid rätten den 8 november!!??!! Vidare informerar brevet mig om att om jag inte hör av mig inom sju dagar kommer dom "issue a warrant for my arrest". Hur spännande det än låter att bli arresterad så faxade jag dom mitt lilla kvittobevis jag fick när jag var där. Jag hade lite på känn att det skulle bli så här. Intrycket man fick när man var där var att; dom här människorna spelar inte med alla kort i leken. Det verkar lixom saknas lite koppar i skåpet.

För övrigt så är det inte så mycket att rapportera. Tog mig en riksfylla tillsammans med Malin, Robert mm i fredags. Vi barhoppade på 6th street och det coolaste stället vi var på hette Aquarium och hade en hel långvägg full med olika akvarium. Fullast blev den gode Robert som i vanlig ordning luftade stiftet på väg hem från krogen. Vi var uppe i Austin, på 6th street, och hade snuten kört förbi hade det garanterat varit häktet för han den natten. Men det slutade gott. Iallafall nästan gott, han fick ropa efter Ralf vid vägrenen halvägs till San Marcos.

Jag har uppdaterat bildarkivet (länkat uppe till höger) med bilder från basketmatchen och utgången jag precis nämnde.

Det har just blivit klart att jag får fira en riktig traditionell thanksgiving nästa vecka. Har blivit inbjuden tillsammans med Matt av Maggie Moon (hon heter faktiskt det) till hennes familj som bor i någon stor villa med sjötomt i utkanten av Austin. Tydligen ska dom ha jet skies vilket låter spännande. Jag känner knappt den här tjejen men så fort hon hörde att vi inte hade något att göra på thanksgiving så bjöd hon in oss till sin familj. Se där, ett smakprov på amerikanska söderns gästvänlighet.

Nu ska jag ägna tid åt en uppsats som ska in i morgon. Fy faan va jag inte ser fram emot mina närmsta timmar. Säger som jag sagt förut; hade det inte varit för allt j-vla pluggande hade det här varit världens bästa semester!

6 Comments:

At 4:46 em, Anonymous Anonym said...

Jag får mardrömmar av den där bilden när du sitter nonchalant med en cigg på bildsida 8. Kan du inte ta bort den. Det ser inte ut som glada jens direkt.

 
At 5:52 em, Blogger Jens said...

Alla bilder på mig där jag röker något är arrangerade. Oroa dig inte för min glädjestatus. Jag är alltid glad.

 
At 6:57 em, Anonymous Anonym said...

Hohooo,

Vill bara säga att jag läser din blogg varje dag (om det står nåt nytt dvs), du är ju lite som en idol för mig.

Du ska inte till Thailand i december? Det ligger ju lite i krokarna (ja, jag vet att jag är dålig på geografi). Men jag och Ninna åker iaf dit 2-25 så du vet.

Annars händer det väl inte så mycket här. Det största som har hänt på länge är väl att jag har typ klippt av mig allt hår så nu kan man säga att jag har en slags frisyr.

Ta hand om dig och försök att inte bli så arresterad igen.

Jag har fan glömt bort mitt lösenord så det fick bli så här istället.

Stay black!

//Ullan

 
At 5:50 em, Blogger Jens said...

Kul att höra från dig Ullan! Jag är då tyvärr kvar i staterna i December. Lite tråkigt - det hade smakat mumma med en sammankomst på Koh phi phi eller nåt.

Angående klippningen så var det ingen dålig nyhet. Det är nästan för stort att förstå eller föreställa sig. Det är nog bäst att du skickar ett kort till mig så jag får se hur det blev.

Ha det underbart i Thailand!

 
At 11:16 fm, Anonymous Anonym said...

Klart jag kan göra det, även fast jag oftast inte gör mig bra på bild : )
Funkar det med MMS? Måste isf ha ditt mobilnummer som du inte kan utantill.

Kram!

 
At 6:26 em, Blogger Jobs said...

Vi var nog många som hade på känn att du skulle försöka imponera på folk i USA när du väl kom dit, för att verka tuff och så. Men nu vill jag som representant för fonten boyz säga att nog är nog. Det är iofs tufft att sitta i fängelse bara för att få cred hos latino-maffian i San Marcos, men man måste inse sina begränsningar.

Skomakare, bliv vid din läst och försök faan inte vara en gangster när du bara är en pellejöns med gul hatt.

 

Skicka en kommentar

<< Home