söndag, december 10, 2006

Epiphany

Häromdan kliver Matt in genom dörren till vårt gemensamma utrymme. Han påpekar att det inte riktigt luktar som det ska. Någonting är tydligen jävligt ofräsht. Jag kliver ifrån datorn för att hjälpa honom hitta källan men jag känner ingenting. Jag förklarar att jag tappade mitt luktsinne för 8 år sedan, men att en god gissning är att den mindre fräsha odören kommer från en hög med sopor som placerats vid dörren för att tas med ut och slängas i containern men som av någon anledning fortfarande är kvar. Probably, säger Matt, och vi delar på uppgiften att slänga skiten. Väl tillbaka i rummet hävdar Matt att problemet fortfarande är kvar. Då tar jag å febrezar i stort sett allt som går att febreza. Febreze är en spray som tar bort otrevliga dofter, den används flitigt i vårt rum och på toaletten. Den finns i flera dofter. I början använde vi Meadows & Rain, men den kändes lite bögig så vi gick över till Citrus & Light vilket var aningen mer maskulint, men idag kör vi med Original. Hur som helst, en halvtimme efter saneringen går Matt runt och ser lite förbryllad ut. Jag sänker musiken från datorn och frågar:
- What's up?
- I think I found the source.
- Well, what is it?
- It's... me!
Se där! En insikt. Jag tipsade om en dusch eller ett klädbyte och jag vill minnas att han höll med. Insikter är finurliga. Många gånger är dom sköna och man kan pusta ut för att man äntligen begripit något, kommit till någon högre form av förståelse eller bara haft en aha-upplevelse. Men ibland kan dom vara mindre sköna. Imorse försvann Fredrik, eller Freedick som han kallas här, och min plötsliga insikt är att jag dansar sista valsen här. Just nu är vi mitt uppe i Finals (sluttentor) och jag har fixat tre av fyra. Min sista är på tisdag. Men många har redan skrivit sin sista tenta och dragigt härifrån. Bland annat Fredrik då. Följande dagar kommer vara de sista jag ser av många vänner här. Många bekantskaper här har redan stuckit och jag kommer aldrig se dem igen. Dom fortsätter med sina liv och man kan inte göra så mycket annat än att övertyga sig själv att man på något sätt gjort ett avtryck/intryck för att inte glömmas bort helt. Vem vet, en vacker dag när det regnar kanske man står i någon dekadent bar i Antwerpen och utbrister; världen är bra jävla liten - vaffaan gör DU här?

Å andra sidan har man kommit nära många här som man är fullkomligt övertygad om att man kommer se igen utan slumpens hjälp. En annan insikt som slagit mig är den om att jag står på randen till någonting nytt igen. Mitt liv tar en skarp kurva på tisdag då jag skriver min sista tenta. Det innebär alltså att jag är färdigutbildad på TISDAGEN DEN 12 DECEMBER! Fullständigt overkligt. Om det finns intresse av att gratulera - så kommer jag vara på MSN messenger mellan 22.00-23.00 svensk tid.

Plugget här borta har gått aningen över förväntan. Jag har redan fixat ett A i Modern English Syntax vilket jag är hyfsat stolt över. Bara 6 av 24 fick det betyget i den klassen. I The Development of English är jag precis på gränsen mellan ett A och ett B. Jag lämnade in en uppsats, som jag tror jag nämnde i ett tidigare inlägg, som jag var orolig för om jag överhuvudtaget skulle få godkänd, men det visade sig att jag oroade mig helt i onödan. Professor Laird gav mig A+ på den och tvingade mig läsa upp den för hela klassen samt frågade om han kunde ta en kopia för sina studenter nästa år. Det var en ny upplevelse för mig. Tyvärr så strulade jag till det på sluttentan häromdagen vilket gör att jag förmodligen ligger precis i gränsen mellan ett A och ett B. I American Literature lutar det mot ett A men det beror helt på utgången av tentan på tisdag. Till sist har vi English Literature där det blir ett B vilket jag är glad över för den kursen måste räknas som den svåraste av dom. Egentligen spelar det ingen roll om det blir A eller B för när man överför betygen till svensk standard så kommer både A och B stå som VG.

Min bakishuvudvärk börjar äntligen släppa. Jag kan meddela FFF att det slarvats något fruktansvärt med träningen. Hur som helst, jag ska försöka rycka upp mig dom här sista dagarna. Hur går det för er grabbar?

Helt apropå: Den gode Malin stormade in här för en kvart sedan och var i extas. Anledningen; hon hade flörtat via en brasiliansk internet community med en brasse i Stockholm som det idag visade sig vara Enrico (någon mittfältare utan talang i dif tydligen). Malin som är gårdare var minst sagt upprymd. Det kanske för övrigt oxå måste nämnas här att Malin bott i Brasilien och pratar lite portugisiska. Tydligen tyckte hennes brorsa att det vore en bra idé att försöka greja med honom för friplåtar och kanske för att kunna skryta till sina ploare om att syrran dejtar Enrico. Mitt råd var att XXX XX XXX, XX XXX XXX XXXX bananer.

Till stycket ovan skulle det redigeringsmässigt vara till fördel med en bild på Enrico men innan den idén blev verklighet kom jag till insikt om att helvetet ännu inte fryst till is. Skämt åsido, Malin - du ska få ett råd; Enrico är som vilken josh som helst. Bli inte helt spattig nu bara för att han spelar fotboll i Allsvenskan. En absolut sarkasmfri "Lycka till!"till dig.

11 Comments:

At 10:20 fm, Anonymous Anonym said...

Hej Jens.

Grattis till betygen och din avslutade skolgång. Aldrig mer kan du säga "gör d sen", du är ingen sån längre. Jag visste att du hade det i det.

Kul att du träffade rätt och hittade en själsfrände som inte heller tvättar sig.

FFF har inte direkt legat på latsidan men vi har haft otur med skador och sjukdomar. Jobs har problem med armbågen och med sina tvångstankar om att komma hem så fort som möjligt efter att man anlänt till gymmet och själv har jag varit sjuk av pneumokopker i två veckor. Slutsats: vi är inte direkt i högform vi heller.

Lycka till på resten av resan och se till att uppdatera bloggen även om du är på inkastigen, på en våg utanför nya zeeland eller väntar i gränd i thailand på bubba.

Hoppas du betalt in stålar för årskortet 2007 så att du inte tappar din plats.
Royal Leauge sög ju fett förresten. Det var tre hemmamatcher just under perioden jag var sjuk. Jag missade dom två första men såg första halvlek mot Elfsborg innan jag gick hem i paus då det var svinkallt och jag precis börjat käka penicillin. AIK lyckades iaf tappa ledningen under dom sista 5 minuterna i ALLA hemmamatcherna till oavgjort och är nu borta från RL.

Det ryktas...att jobs är tokhet på krogen och har fyllt på adressboken rätt rejält.

Dagens tips: Spela inte bort respengarna i Vegas!

 
At 10:22 fm, Anonymous Anonym said...

Jag bor på Råsundavägen 173 nu för övrigt.

 
At 6:26 em, Blogger Jens said...

Tack för uppdateringarna. Mer sånt från alla, tack.

Årskort e betalt. Ska fortsätta och förhopningsvis förbättra blogginläggen. Har följt RL via forumet och Expressen, som för övrigt e jävligt snåla med rapporteringar från RL, och har suckat djupt varje gång jag läst om en kvittering i slutminuterna. Men det blir väl ändå slutspel eller?

Jag är alltid ren och doftar sommaräng.

Jag ska inte spela bort alla dineros i Vegas men har tänkt mig en budget på 3, 4 eller 5 tusen spänn. Vad tycker ni?

Vänta tills jag kommer hem innan du lägger golv i nya lyan :)

 
At 6:32 em, Blogger Jobs said...

Precis som landin säger så har inte FFF lyckats så bra i höst. Visst har vi kört på med sporadiska alibipass lite då och då, men det har inte gett de resultat vi hoppats på.

Jag har nu, för att öka effekten av träningen, startat en ny träningsgrupp, där bara jag är medlem än så länge. Träningen går ut på att försöka knulla sig i form, så just nu spenderar jag mycket tid på krogen drickandes öl, för att hitta lite kvinnliga medlemmar till min nya träningsgrupp. Hör och häpna, så heter den nya gruppen också FFF - Fucking For Fitness. Jag är givetvis fortfarande med i gamla härliga FFF också.

Kul att du verkar klara studierna med bra betyg. Sånt värmer i hjärtat.

 
At 2:13 em, Anonymous Anonym said...

Boliden på 171 kr.
Med andra ord; satsa 5 lax i Vegas.
Se dock till att vinna. Minst 5000 kr annars går du ju back :-) Logiskt va!

Kul att studierna gått bra trots att spritångorna hängt tungt över Texas!

Carpe diem!

 
At 9:21 fm, Anonymous Anonym said...

Köp in dig i en freezeout turnering för så mycket som möjligt.

 
At 12:34 em, Anonymous Anonym said...

Å vafan ska du göra i Antwerpen Glenne? För att ha något utbyte av en resa till Antwerpen föreslår jag att du först tränar så pass att du kan ta dig ned i Flottsbrobackens krävande pist!
Har någon sett Glenne åka knapplift på bräda? Dyrbart!
Om du åker innan dess kan du utge dig för att vara Febreze expert & få jobb på after skin som lokalvårdare eller knappliftsclown.
Grattis föresten! Sköt om dig!

 
At 12:40 em, Anonymous Anonym said...

Orlandini. Nu är det dags att introducera Liamdihno i cybervärlden. Freja vill att han går in på sin sida och svarar på kontaktannonsen! Ett svar är väl inte för mycket begärt?

 
At 12:51 em, Anonymous Anonym said...

mumbojumbo

 
At 4:18 em, Anonymous Anonym said...

>Lund

Liam vill inte ha någon hockeyspelande tjej, han vill ha en primadonna med schyssta rattar. Hans favoritprogram är Bingo Rimérs program. Då sitter han som lyrisk framför tv:n när tuttarna skuttar omkring. Mmmmm, mjöööölk.

 
At 5:26 em, Anonymous Anonym said...

och pappa sitter nöjt bredvid!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home