torsdag, december 21, 2006

Nothingness

Oj oj oj va lång tid det går mellan blogginläggen. Och ingen bra ursäkt har man till det heller. Tid finns till att skriva. Det är inte så att jag har en massa skit som ska göras. Faktum är att jag har ingenting att göra. Jag är helt utan obligationer. Freakin pliktfri! Och jag kan berätta att det är underbart. Jag lever min dröm just nu. Den 12e skrev jag min sista tenta och efter det har mina enda bekymmer varit äta, dricka, bajsa och sova. Jag har tillbringat tiden efter den 16e med Maggie Moon. Hon har hälsat på sina vänner i Sugar Land, en förort söder om Houston som skulle representera Djursholm typ. Den ena villan värre än den andra. Tappade hakan när det i garaget till en av villorna stod en BMW, en Merca, en Porche och en Ford GT. Vad jobbade den joshen med kanske ni undrar; Snubben äger en motorbana.

Jag har ställt in mig på autopilot och bara hakat på. Inte tagit några beslut, inte behövt oroa mig om någonting. Bara varit. Det är freakin härligt - ni borde prova det någongång. Igår kom vi tillbaks i huset vid Horse Shoe Bay. Samma ställe som jag firade Thanksgiving. Hennes farsa hade gjort en kanna grogg och vi började kanna på omedelbart. Glömde helt bort att äta middag och betalar priset idag. Huvudvärken har iallafall äntligen släppt.

Tidigt på fredag morgon får jag skjuts till flygplatsen i San Antonio. Klockan sex flyger jag till San Francisco. Där har jag ett par timmar innan morsan och syrran landar. Vi ska bo i San Francisco tre nätter och sen ta oss till Yosemite National Park. Där bor vi i två nätter och sen bär det av till Las Vegas och där kommer pengar brännas. Hotell, shower, nattklubbar och Texas Hold'em. Den tredje Januari drar vi vidare. Det är ännu inte bestämt var. Antingen San Diego, Orange County eller Los Angeles. Vi får se hur det blir. Den 8 Januari ska syrran och morsan flyga hem. Jag har inte bestämt än vad jag ska göra. Kanske stannar jag några dagar i San Francisco, eller så flyger jag till New Orleans eller Costa Rica eller Kuba. Vi får se hur det blir.

För övrigt:

Fick reda på mina betyg idag; A, A, A och B - freakin sweet!

Kylan försvann och vi har haft en hel vecka med tjugogradigt väder - freakin sweet!

Imorgon ska jag göra ingenting - freakin sweet!

6 Comments:

At 2:35 em, Blogger Jobs said...

Alltså, Maggie Moon kanske är det coolaste namnet jag nånsin hört.

 
At 8:53 em, Blogger Dyxelogisk said...

eller inte...

 
At 8:56 em, Blogger Dyxelogisk said...

Skönt att du bara softa Jens fan önskar att jag va i dina skor nu..

Själv är jag lagom salongs berusad efter två bira till maten så här på en Torsdag har jobbat skiten ur mig dvs ont i knäna och ryggen "jävla dvd skivor" det är snart Jul jävligt sweet eller freaking sweet till och med.

Ha det jävligt najs med syrran och morsan hoppas du vinner fett med balubas på poker och kan bjuda över oss till staterna.

Kram storken

 
At 9:22 em, Blogger Jobs said...

Jo, det är det visst det. Det namnet skulle passa så grymt bra i nån film om irländare på det hårda 1800-talet.
Faan va grymt. Glenn, hälsa den gode Maggie att jag beundrar hennes namn.

 
At 6:31 fm, Blogger Jens said...

Jobs - Maggie blev jätteglad när jag översatte ditt inlägg för henne. Men när jag översatte Storkens inlägg så sade hon. Who's that prickass! Haha!

Hon är en liten gullig snäll tjej som aldrig säger någonting illa om någon. Men så kallar hon Stoffe för kukarsle. Haha!

Jag garvade läppen av mig.

Stoffe - ledsen att jag garvade åt hennes smädning, men du förtjänade det med din sarkastiska kommentar. Tack för dina lyckönskningar om Vegas. Håll tummarna!

 
At 5:38 em, Blogger Dyxelogisk said...

hahaha fan va skönt :D
jaja nu vet hon vem jag är..!

The Prickass

 

Skicka en kommentar

<< Home