onsdag, januari 10, 2007

Back In Vegas

Har haft en underbar tid med min familj. Morsan, syrran och jag har haft 17 fantastiska dagar har pa vastkusten. Roadtrippen paminde mycket om den jag hade har med Widdan och Lundan men utan riksfyllorna, brottningsmatcherna och strippklubbarna. Dessutom fick jag ga pa en NHL-match; Los Angeles Kings - Detroit Redwings. Efter period ett (2-0 till Redwings) tyckte jag synd om Kings for dom var sa javla kassa men pa nagot satt lyckades dom vanda matchen. En cool grej eftersom man ar svensk var att Detroits forstalina bestod av 4 svenskar. Osgood (nogood) i mal, Schneider, Kronwall, Samuelsson, Holmstrom och Zetterberg. Dessutom har dom lagkapten Lidstrom och tva tunga lirare; Lilja och Franzen. I Kings fick Norstrom mycket speltid och var javligt nara att hanga en kasse. Men faktum ar att Kings ar ett brogang och hade Hasek vaktat buren hade dom aldrig vunnit. Halsa det till din enkopingspolare, Brorsan!

Vidare besokte vi Universal Studios dar manga attraktioner forfarande fanns kvar sen forra besoket. Men det skadar val inte att prova Back to the Future riden eller Jurassic Park riden igen. Dessutom hade nya grejer tillkommit som var javligt kul. Bla 4d shower som Terminator 2 och Shrek. 4d betyder alltsa att man ser i 3d men att biostolen skakar och att regn och rok med mera anvands i bioupplevelsen. Orkar inte forklara hur ballt det var - gor det vid senare tillfalle.

Jaha, tanker ni - varfor saknas vissa vokaler i det har inlagget. Jo, det ska jag beratta - Jag lamnade min laptop till syrran eftersom jag ska backpacka ett tag nu. Vet inte hur lange eftersom jag borjar langta hem litegrann. Men, hur som helst, jag orkar inte slapa runt pa en dator nar jag reser. Efter att jag lamnade morsan och syrran pa San Francisco International Airport flog jag sjalv tebax till Vegas for att spendera mina sista dagar i USA. Tanken var att bo billigt och vinna lagom mycket for att ga plus minus noll pa den har lilla resan. Alltsa att jag spelar tills jag vinner vad mitt boende kostar. Bra plan va? Jag har kopt min nasta resa. Den gar av stapeln den 16 Januari da jag flyger till Puerto Rico. Vad faan ska jag gora dar? Det vet jag inte an. Det orkar jag inte riktigt bry mig om nu. Men det tar jag reda pa da nar jag val ar dar. Men jag har hort att det finns vackra strander och vacker vader dar.

Nu ska jag spela lite black jack och om jag vinner ska jag anvanda pengarna for att finansiera mitt texas hold'em spel som fortfarande ar under all kritik. Men jag lar mig ngt nytt varje dag.

Jag anvander en ny e-mail adress nu - jens.franzen@hotmail.com jag vill att alla skickar en liten halsing dit eftersom era e-mail adresser forsvann med datorn. SKICKA EN HALSNING NU!

Dessutom far jag valdigt lite info om vad som hander i Sverige med Er! Kann er fria till att anvanda kommentarerna har pa bloggen till att beratta vad som hander. Jag har ingenting!

Till nasta gang - Skal pa er alla!

9 Comments:

At 12:42 em, Anonymous Anonym said...

Jag ska uppdatera lite om AIK för dej även om du kanske har läst det mesta på svenskafans.

1.
Dulee har skrivit på för ytterligare 3 år. Egentligen hade han kontrakt två år till men då det var så ofördelaktigt för honom själv (pga tidigare våldsdomar) så vägrade han att erkänna det. Det har tjafsats om det här länge i pressen nu. Ena stunden var han klar för Maccabi andra för Tel Aviv etc. AIK har dock hållt käften hela vägen. Proffsigt för en gångs skull. Alla difare har myst genom hela den här affären. Jag har fått mängder av länkar till Dulees hemsida (som visserligen är ett stort skämt) med olika floskler som står där. Läser man sidan kan man tro att det är Ronaldinho man pratar om.
Tydligen var dulee-affären veckans "snackis" både på AIK och DIFs(!) forum enligt fotbollsprogrammet "08 Stockholm" på FanTV.

2.
Moström är ute i kylan. Orsak okänd. Han har kontrakt ett år till men kommer inte få någon speltid. Ryktas om Trelleborg, men han vill helst utomlands. Visserligen har han haft ett mellanår men han kan göra bra inhopp ibland tycker jag. Särskilt i derbyn har jag för mej att han gjort bra inhopp.

3.
Östlundh är också ute i kylan. Med 2 månaders rehab kvar har han också fått beskedet att han inte längre kommer att få speltid.

4.
En lång ny norsk vänsterfotad mittback med ett långt konstigt namn är klar. Fattar inte vem han ska peta.

5.
Det är Kalmar hemma i premiären nån gång mellan 6-10 april.

6.
Ett eventuellt bud kommer att (enligt pressen) läggas på den jamaicanska mittfältare i gais, Khari Stephenson, som tydligen gjorde en succésäsong förra året.
7-10 miljoner spekuleras det om.

7.
Arash kommer nog att sänka AIK 2ggr nästa år då han skrivit på för Brommapojkarna.

Det var väl det senaste antar jag.

 
At 12:44 em, Anonymous Anonym said...

F ö kan jag hälsa Liam fått en blivande klasskamrat och lagkamrat då igor och åsa har fått en son (född 2006 12 30) vid namn

Alva Iker Köhler.

 
At 12:44 em, Anonymous Anonym said...

Alve Iker Köhler ska det stå.

 
At 12:46 em, Anonymous Anonym said...

Övriga läsvärda nyheter:

Henke gjorde succé i Man United.

Chippen klar för Roma.

Ljungberg ska säljas från Arsenal.

 
At 10:41 em, Anonymous Anonym said...

Ljungberg till West Ham!
Den där Terminator 4D showen du beskriver körde dom även på universal studios kopian i Orlando & den var verkligen ascool.
Någon snubbe kom inglidande på en HD och började skjuta & det blev fullt krig med mutanterna. Känns det igen?
Värt att notera här hemma är att det är väldigt varmt igårkväll vid 22-tiden när jag var ute och gick med Ozzy var det 10 grader. Plus med detta är att premiären på stadion inte är i fara då det inte finns ngn. tjäle. - är att det inte ska vara så. Så ditt sista uppdrag i staterna är att tala om för jänkarna att deras land står för 1/4 av världens utsläpp av växthusgaser & att de vidare ska påverka andra så de skriver på Coyotoavtalet. Detta blev kanske lite djupt och något av ett mission impossible, men du vet att jag har ett stort förtroende för dig!
Ha´re så kul nu sista tiden så ses vi snart.

 
At 5:07 fm, Blogger Jens said...

Tack grabbar for uppdateringarna! Jag ska se vad jag kan gora angaende kyotoavtalet.

Kul att ni skriver har. Trakigt att man bara har tva polare kvar :(

 
At 8:06 em, Blogger Jobs said...

Men sluta gnäll. Hur många inlägg fick jag på min jönköpingsblogg när jag bodde där tror du?
Inte ett enda inlägg.

Ha det kul i Puerto Rico och tack för Get Fuzzy. Strålande.

 
At 9:31 fm, Anonymous Anonym said...

Haha, martyr-Jens som varit iväg på sitt livs resa och är ledsen för att det bara var 7 kommentarer på senaste bloggen. Sött!

På måndag släpps några utav banden som spelar på Hultsfred i år och det ryktas om Ozzy och Metallica. Jag hoppas att så många som möjligt hakar på. Det finns en gubbe vid namn Ingemar vars tomt vi kan tälta på så vi slipper de värsta stöket på nätterna. Ja, såklart är det lite halva grejen med att åka på festival men jag är fan inte 20 längre och behöver min sömn : )

Kram Ullan

 
At 3:11 fm, Blogger Jens said...

Men Sweden Rock da?

Kanske Ingemar har en fru vid namn Greta vars sang man kan sova i?

 

Skicka en kommentar

<< Home