onsdag, januari 17, 2007

Frans Balans

Landade for tre timmar sen i San Juan, Puerto Rico. Har ar det varmt o skont. I Vegas borjade det snoa sa det var verkligen hog tid att lamna den staden. Jag har inte hunnit utforska den har on annu men ska ta tag i det imorgon. Tydligen ar det tio minuters gangvag till stranden fran mitt motell. Men jag tror inte jag ska bo kvar har. Hyran ar lite for hog. Jag ville bara ha boende over natten. Kommer nog leta nytt boende imorgon. Pa nagot satt ar Puerto Rico en del av USA. Fattar inte riktigt hur, men valutan ar fortfarande dollar for mig. Spraket ar spanska men man klarar sig bra med engelskan har oxa.

Andra forsoket i Vegas borjade stralande. Jag korde Black Jack med Patastrategin och gick ifran bord efter bord med en massa marker. Forsta kvallen vann jag 150 dollar, andra kvallen 200 dollar och tredje kvallen 350 dollar. Det var som att spela Pro Evolution Soccer mot Jobsen. Man kunde slotitta pa TV samtidigt och anda vinna. Det kravdes lixom ingen anstrangning. Man behovde bara en portion talamod. Jag var i sjunde himlen. Dagarna var underbara och inrutade. Vaknade nar jag vaknade, at frulle, gick till gymmet, bubblade bubbelpool, kollade pa Seinfeld och Raymond och gick sen till jobbet dar det var oppen bar. Men sa kom torsdagen. Vi kan kalla den for den svarta torsdagen. Dagen da allt gick kappratt at helvete! Dagen da sannolikhetslaran tog semester. Dagen da runt 1000 dollar forsvann snabbare an en Azteka en bakfyllesondag pa Jobsens pizzeria. Jag har kampat for att fortranga den har dagen men anda sa sitter jag har och skriver om den. Kanske ar det darfor att sanningen maste fram i det har fallet for att ni om mojligt antligen kan forsta regeln om utjamning som jag jamt tjatar om. Allting jamnar ut sig, alltid! Kalla det Even Steven eller Frans Balans! Det spelar ingen roll. Det gar inte att undkomma det. Easy come, easy go. I det har fallet var det manga ganger riktigt lustigt. Inte for mig men vilken javla skrattorgie dom maste haft dar uppe.

Det var pa den svarta torsdagen som jag traffade Serge. Vi satt och skakade pa huvudet gang efter annan nar croupiern drog 21 efter 21 efter 21. Jag hade satsat rejalt med dollar och drog elva medan croupiern visade en sexa. Tankte att nu maste hennes tur vara slut sa jag dubblade aven om det betydde att jag da hade drygt 400 dollar pa bordet. Men allt jag fick var ett ess tillsammans med en djup gemensam bordssuck. Tolv? - tack for kaffet! Tankte anda positivt eftersom hon hade en sexa vilket ofta betyder att dealern blir tjock. Hon drog da en fyra vilket egentligen inte var nagon overraskning vid det har laget. Jag sade da hejda till min stack eftersom allt fran en sjua till ett ess skulle knacka mig. Hon visar sitt tredje kort, ytterligare en sexa, vilket ger mig nytt hopp. Nu maste hon faan bli tjock! Hon har sexton och maste dra ytterligare ett kort. Kortet blir da en femma - tack o gonatt!

Det som hande sen var att snubben bakom croupiern som har lite oversikt pa sisadar sex bord fragar om jag vill bli kompenserad. - Visst, svarar jag. - Vill du ha en overnattning? Nej tack, jag har ett annat hotell, svarar jag. Han erbjuder da en fri middag pa deras restaurang och fragar sen om jag behover for tva. Det ar da det sker. Jag vander mig till Serge och fragar om han vill ata middag med mig. Det ar i ogonblicket precis innan jag avslutar fragan som det slar mig att det har kan vara det bogigaste jag nagonsin gjort. Dar sitter en lirare i kraftigt v-ringad spannis t-shirt med annu kraftigare fransk brytning. Och vad gor jag da? Jag erbjuder mig att bjuda honom pa middag!?! Jaja, skit samma tanker jag. Lagg ner bognojan! Det blir nog bra. Vi gar till restaurangen och det visar sig vara en finare, typ fransk restaurang med stora roda dukar och tanda ljus. Namen vafaan, lagg av, tanker jag. Vi smapratar litegrann och det ar da han presenterar sig som Serge. Innan visste inte jag att han hette Serge. Han kunde val heta Bruce eller Mike, men Serge!?! Nu kommer hastigt kalla kararna langs ryggraden. Han pratar om nagonting men det anda jag tanker pa ar: Vad tror han om mig? Shit, om han nu inte rakar vara homo sa tror han definitivt att jag ar det. Hur faan hamnade jag i den har situationen? Han kanske vill ga upp till sig a ta en drink efter maten. Vad sager jag da? Tank om han stracker sin hand over bordet och tar tag i min hand och gnider den samtidigt som han sager att han ar glad att vi traffades!?! Tittar mig djupt i ogonen och hela den skiten!?! Panik!!!

Hur som helst, han var inte bog for fem ore. Nagra minuter senare sitter vi och pratar om tuttar som vilka tva heterokillar som helst. Antligen kunde jag slappna av. Dagen efter traffade jag en annan snubbe som jag kanner for att namna har. Pa Alladin, vid ett Texas Hold'em bord, sitter jag bredvid en lirare som hette Curt. Vid nagot tillfalle namner han att han har opererats 25 ganger det senaste aret. Vid ett senare tillfalle fragar jag varfor och da drar han upp ena byxbenet och visar en protes. Den har killen stallde upp i tolv raka X-games i BMX half-pipe. Men i April 2006 korde nagon karring pa honom nar han akte bage vilket slutade illa. Det ar alltid nyttigt att traffa killar som Curt eftersom det ger en perspektiv pa saker och ting. Som tex:

Att inte gnalla over nagra forlorade black jack hander
Att inte gnalla over faktumet att man kanske har bogat ur
Att inte gnalla over HUVUDTAGET!

Det kunde ju ha vart sa mycket varre. Curt hade den installningen oxa. - Men vaffaan, sade han, jag kan ju fortfarande ga. - Och lira Texas, tillade jag. Han papekade dessutom att manga andra sitter hemma och stirrar i vaggen och tycker synd om sig sjalva nar dom rakat ut for en kraftig olycka. - Da dor jag hellre, sade han. Curt var en skon filur och en riktig fargklick vid pokerbordet. Mojligen kukade han ur pa slutet for han blev nastan utkastad for att ha droppat for manga f-ord. Men till hans forsvar sa hade han faktiskt suttit vid samma bord i nastan 8 timmar och bara druckit Jack Daniels o Cola.

En annan liten rolig grej som hande i Vegas var nar jag gick fran mitt hotell, Stratosphere, mot Sahara (hotellet, pucko!). 20 meter framfor mig pa trottoaren har jag en sliten svart luffare. Eller uteliggare om ni vill. Men det vet man aldrig. Han bar en trenchcoat som borde eldats upp for tio ar sedan och sa gungade han lite sa dar lagom fram och tillbaka nar han forsoker sta still. Mojligen har han en bostad men har rakats slapats bakom en bil i tre till fyra kilometer tidigare ikvall? Hur som helst sa haller han pa och skriker och gormar pa en bil som vantar pa gront ljus. Foraren gor sitt basta for att ignorera luffaren men till slut far luffaren kontakt. Det roligaste i situationen ar svart att beskiva men det har med luffaren rost att gora. Han later precis som Dave Chapelle nar han gormar. Och det han gormar om ar detta. - WASH YOUR CAR, MAN! Och sa gor han sitt basta for att gestikulera hur man tvattar bilen. Lite som Karate Kid's "wax on - wax off". Jag narmar mig liraren och han yttrar aterigen, nu med en hogre ton. - WASH YOUR CAAAAR! You gotta wash your caaar, maaan! Haha! Han ar skitrolig! Jag gar nu forbi honom och jag marker att han reagerar. Jag ar pa vag over overgangsstallet och hor nu bakom mig. - TOO MUCH COLOGNE, MAN! Sen en paus. Jag vander pa nacken. Luffaren har nu stannat nan annan snubbe och verkar forklara nagot for honom samtidigt som han pekar pa mig. Sekunden senare; - TOO MUCH COLOGNE MAAAN! YOU GOTTA TAKE IT OFF! Underbart! Alla vill vara med och radda varlden!

Det var nagonting mer jag skulle beratta... Just det! Jag tog oxa en busstrip till Grand Canyon som var skitgrym, plus att jag sag en hypnosshow som var rolig. Icke pa samma dag dock. Sammanfattningsvis sa ar Grand Canyon en valdigt marklig och maktig plats och sa tankte jag helt ratt nar jag valde att inte stalla upp som frivillig under hypnosshowen. En snubbe fick lara en teddybjorn hur man drar av den, en annan snubbe som rakade vara polis fran Los Angeles ringde snallt upp sina jobbarkompisar for att beratta att han nu ville bli kallad Cindy eftersom det later gulligt, en tjej drog ihop benen eftersom hon tyckte hennes vagina pratade for hogt, osv.

Roliga tider.

Efterfragas: NYTTIGA FRASER PA SPANSKA!!! Tack sa mycket!

4 Comments:

At 1:32 em, Anonymous Anonym said...

Hola, Don Glenno.

Låter som att du har det bra!
Håller med om att Grand Canyon var urcoolt!

Se det så här!

Bara 300 dollar back på 4 dagar var väl inte så pjåkigt.
Samt att du fick ragg på Serge!

Bra fras är: Una cerveza grand por favor.

Hasta la vista!

/Anden

 
At 8:01 em, Blogger Jobs said...

Herren ger, Herren tar!

Kul med luffaren, det fanns en liknande lirare i Skogås som stod och skrek på alla bilar. Kanske är de tvillingssjälar?

Varför hade du för mycket cologne, var det för Serges skull?

I övrigt vill jag tipsa om Ländins träningsblogg. Den är mästerlig och det ryktas om att han snart skall komma med några tips om hur man håller sig i form när man är på luffen som du. Kanske kan vara värt att slänga ett getöga på?

 
At 1:37 em, Anonymous Anonym said...

Summa sumarum, har du gått +/- nu då på spelandet?

 
At 6:28 em, Blogger Jens said...

Summa sumarum ligger det formodligen pa plus minus noll eftersom jag gick plus forsta vevan jag var har. Men efter att du efterfragade en procent pa vinsten sa gick jag minus vilket betyder att du tyvarr ar skyldig mig 150 dollar. Du kan satta in dom pa mitt konto. Ingen bradska nu. Se bara till att stalarna ar dar innan februari, tack sa mycket!

Jag hade inte for mycket cologne. Det var bara det att jag precis lamnat hotellet. Man maste ju ta sa det racker hela kvallen.

Tack for frasen widdan. Den kor jag stenhart pa ikvall!

 

Skicka en kommentar

<< Home