torsdag, januari 18, 2007

San Juan, Puerto Rico

San Juan ar en mysig stad. Iallafall den aldre delen dar jag ar. Tranga kullerstensgator med 3-4 vaningshus i alla mojliga farger, grona, gula, rosa, blaa, lila osv. Men att hitta billigt boende ar allt annat an enkelt. I helgen ar det stor festival har; San Sebastian Street Fiesta. Detta innebar att i stort sett alla rum har varit uppbokade sen manader tillbaka och priserna har saklart stigit sa hogt det bara gar. Jag funderade pa att dra till Rincon som ligger pa vastkusten men andrade mig eftersom dom sager har att festivalen ar nagonting javligt haftigt. Hur blir det med boendet da, undrar ni. Jo, det blir en dag i taget. Igar hittade jag ett guest house, formodligen det risigaste jag bott i under hela mitt liv. Inga fonster, en glodlampa (ingen lampskarm) pa ett gammalt sangbord, en knarrig sang, en takflakt, ett risigt bord med en risig stol och farg pa vagg och tapet dar halften har lossnat. Skitmysigt, men vaffaan, jag ska ju bara sova dar. Agaren sade att han bara hade en natt men imorse hade han en natt till. Imorgon far vi se om han har ytterligare en natt.

Jag ska forsoka stanna i San Juan over helgen och sen ta mig till Rincon. Efter det behover jag kolla in ngn till o innan jag beger mig till Aruba for att mota hollandaren Viktor. Det kan bli Dominikanska eller Jamaica eller Virgin Islands - vi far se.

Ikvall ska det drickas Pina Coladas. Visste ni att dessa uppfanns har pa femtiotalet? Nej, men nu vet ni det iallafall.

Egentligen ska det inte drickas Pina Coladas for jag har aldrig varit fortjust i ananasdrinkar, men jag ville bara skriva det sa jag kunde beratta att skiten uppfunnits har.

Over and out!

9 Comments:

At 7:42 em, Anonymous Anonym said...

Fyllnar du till själv någon gång???
Hur är vädret???har du badat???hur är djurlivet...några safaris??

 
At 10:12 em, Anonymous Anonym said...

La Quenta, por favor = Notan tack.

 
At 6:52 em, Blogger Jens said...

Jag ar lite bakis idag. Det ar ju stor festival har sa det blir svart att inte festa. Vadret ar stralande. Aldrig under 20 grader. Jag har inte riktigt hittat stranden an men jag ska forsoka ta mig ett dopp efter det har. Inga safaris aan men jag funderar pa att ta mig en titt i regnskogen har. Den ska tydligen vara speciell med typ 16 arter som inte finns nagonannanstans pa jorden.

Tack syrran :)

 
At 12:57 em, Anonymous Anonym said...

Skit i Dominikanska & dra till sköna Jamaica softa ner och känn rytmen! Jag har hört att Dominikanska inte är ngt speciellt att hänga i granen men det är däremot Jamaica.
Efter toalettbesöket såg man då sin egen avföring glida förbi i duschen? Inga fönster det har vi varit med om förr. Menar du att boendet var skabbigare än det vi hade på Ios?
Skit i Pina Coladan och smutta på en SLAM istället. Puss

 
At 12:04 fm, Anonymous Anonym said...

Jens, lägg av med detta runt-flackande nu! Antingen så åker du till Brasilien eller så får du ta och komma hem! Åt lunch med Fredrik idag, det kändes konstigt att stå med honom på ett snöigt Medborgarplatsen... Han har nu bangat ur och ska spendera våren i jävla Jönköping! Så inte för att vara självisk, men därför behöver jag dig här i Stockholm nu! Mycket mer än vad alla latinos behöver dig i alla fall...

Kan inte mycket spanska, men portugisiska kanske duger?:
"Quer voltar para casa comigo?"
Det kan du ju använda på nästa Serge som kommer din väg.

 
At 12:33 fm, Blogger Jens said...

Haha! Nej inte riktigt att man ser skiten glida forbi som pa Ios, men det ar en gemensam toalett/dusch och man far inte spola ner toapappret. Behover jag saga mer?

Jag skulle inte dricka slam om sa kejsaren hotade med att sy in mig i en sack o for att sen slanga mig i havet.

Fredrik tebax i Jonkoping!?!? Var ar varlden pa vag!?!? Och jag horde att Matt inte ar i Texas heller!?!?

Assa, Brasilien ar inte pa min lista tyvarr. Jamaica later for ovrigt inte sa dumt.

 
At 11:59 fm, Anonymous Anonym said...

Åk till Chile! Det kanske är häftigt. Då kan du ha en sån där tygponcho i indianfärger och vandra i bergen och spela flöjt. Jag tror att du skulle passa i den munderingen.

Sen så kommer jag ihåg att du tyckte det var väldigt trevligt på den "chilenska" festen vi va på för några år sen.

"CHILE" "CHILE" "CHILE"

 
At 12:00 em, Anonymous Anonym said...

Hälsa Rodolfo och Rodrigo om du åker dit.

 
At 12:11 em, Anonymous Anonym said...

Lääändin jag vet inte om du får in tv nu. Jag tror kanalen heter så, i alla fall där kan man se Rodolfo stå som värsta frälsarn och predika på spanska titt som tätt. Det är helt sjukt som värsta sekten, folk är i trans och Rodolfo bara står och mässar.
Enda minnet jag har från den lille tjockisen är när han sparkade av mig hakan på minijottan.
Men folk kan ju ändras, amen.
Feliz chorizo= god chorizo

 

Skicka en kommentar

<< Home