tisdag, februari 13, 2007

Forslappad

Spenderade fem dagar i Brisbane for att det ar en san sjukt skon stad. Man bodde billigt, hade nara till allt; puben med pitchers for 50:-, den konstgjorda stranden, alla mojliga matstallen och cafeer, nattklubbar, busstation, shoppingstraket, osv. Sag inga uteliggare, inget skrap och inga fetknoppar. "Jaha", tanker ni, "nu har han nagot emot fetknoppar". Nej, det ar inte sa jag menar. Jag forsoker bara formedla bilden av en stad som mar riktigt bra. Jag ska stracka mig sa langt att jag tror Brisbane kan vara i mina matt matt (forsta 'a' i 'matt' med en prick andra med tva) varldens basta stad.

Hur som helst, de tva senaste natterna har jag sovit i Byron Bay. Forsoker ha en rehab har eftersom det dracks aningen for mycket i Brisbane. Men igar hangde jag anda pa tre britter pa lite bira och biljard. Jag far sma angestattacker over hur dalig min form ar just nu. Faktum ar att sa otranad jag ar nu har jag aldrig tidigare varit. Forsok forsta, jag var i battre form 2 manader gammal an nu. Pata, jag lagger mitt fortroende hos dig. Jobs har formodligen en manads ispromenader kvar. Tillsammans kan vi aterbygga den ruin FFF for tillfallet ar. Tillsammans kan vi overvinna lathet, forsoffning och allman likgiltighet. Tillsammans ar vi starka. Eller kan bli i vilket fall. Vi drar igang 1a Mars! For ovrigt; ar det sant att du gick ett aerobicspass? Jag ser hurtbullar jogga langs strandkanten har och jag tanker; "det dar borde jag gora". Sen lutar jag mig tillbaka och intalar mig sjalv att det formodligen ar en battre ide om jag agnar morgondagen at traning. Slo, slapp och likgiltig.


Imorgon aker jag vidare soderut och stannar vid nagot stalle som heter nagot i stil med Port Mac...nanting. Just nu ska jag leta upp en bokaffar for att inhandla ny spannande och intressant lasning. Jag har precis last klart Marlon Brandos sjalvbiografi. Den var riktigt bra och det kandes skont att antligen ha traffat ratt efter 3 genomruttna, och forutsagbara kriminalromaner. Herr Brando ar, for er som inte vet, snubben som spelade Gudfadern. Las hans biografi om ni inte har nagot battre for er; "Brando - songs my mother taught me".

3 Comments:

At 8:01 fm, Anonymous Anonym said...

Jag ska ta tillbaka dig till toppformen. Jobs har jag gett upp nu. han har talangen men det är viljan det är fel på. Ni är varandras motsatser kan man säga ;).

Jag gick inte ett aerobic pass utan jag tränade aerobicts, hjärta lunga du vet..

 
At 10:30 em, Anonymous Anonym said...

Oh, det låter så skönt och slappt. Jag vill också dit. Nej, träna kan du göra senare. Tänk inte på det. Du har ju semester....Njuuuuttt. Här hemma är det piss...kyligt. Skiiittt, vann inte poker ikväll heller. Men träning ger väl färdighet? :) Ciao. Hälsa alla snyggingar från mig.

 
At 3:04 fm, Blogger Jens said...

Nej, jag har inte den blekaste om vad aerobicts ar. Ser fram emot de framtida traningspassen i vilket fall. Here's to year of the biceps!

Will do, sis, will do.

 

Skicka en kommentar

<< Home