lördag, februari 03, 2007

Lady Elliot

Vart faan e du?

Harvey Bay, South Queensland, Australien.

Vad faan har du gjort?

Jag flog och flog och flog och kom till slut fram i Brisbane dar jag tog mig via en buss tre timmar norrut till Harvey Bay. Sov en liten snutt i ett dorm och tog mig sen pa morgonen ut till flygplatsen har. Satte mig i ett litet sex-sitsigt flygplan som hade destination Lady Elliot Island.

Vafaan da for?

Jo, for att jag ville snorkla i barriarrevet och den har kobben var lixom narmast.

Hur faan var det da?

Det var alla tiders...

Alla tiders?

Forlat, det rockade fett som faan! Jag sag visserligen inga hajar men det kanske var lika bra det for da hade jag formodligen fatt panik. Hur som helst, jag sag typ hela rollbesattningen fran "Hitta Nemo" samt en massa skoldpaddor. Bade i vattnet och hasandes upp for stranden pa natten for att lagga agg. Dom har bjassarna ar javligt coola pa manga satt. Bland annat sa overlever bara 1 av tusen spadbarnspaddor. Det kanske visserligen inte ar sa coolt men dom som fixar det tar sig ut i nan strom som gar langs med kusten, runt Nya Zeeland, upp till samoa oarna och sa tebax. Dar glassar dom runt i tio ar och sedan bosatter dom sig nagonstans. Men vid alder trettio nar det ska skapas nya liv sa tar dom sig alltid tebax till den plats dar dom sjalva foddes. HUR FAAN HITTAR DOM DIT LIXOM? Guiden sade att dom registrerar jordens magnetiska falt nar dom tar den dar forsta promenade nedfor stranden. Magnetiska falt - hor pa den?

Vem faan bryr sig?

Jag vet inte, mamma kanske?

Nagot annat du maste dela med dig av?

Jo, flygpplanet som tog mig dit var skitlitet och vi landade pa gras. Hur coolt ar inte det?

Inte sarskilt.

6 Comments:

At 2:31 em, Anonymous Anonym said...

Tja Glenne....så det är ett mangetiskt fält som gör att jag hittar tebax till kvinnan....coolt!!

Säg till när och var du landar i Sverige så kommer jag och plockar upp dig!!!

 
At 10:31 fm, Anonymous Anonym said...

Det finns något som kallas för GPS glenne, kan det vara det paddorna använder?
Nu är vi där igen, vadå snorkla?

 
At 11:02 fm, Blogger Jens said...

Later gott brorsan! Men jag landar klockan 21.25, den 27e februari, i Nykoping! Om du fortfarande tycker det ar en bra ide blir jag saklart overlycklig.

Din tanke ar inte sa dum, lunda. Dom maste ju ha nagonting i skalet. Varfor inte en liten gps?

 
At 2:34 em, Anonymous Anonym said...

Välkomstfest? (säg inget till glenne)

 
At 6:12 em, Anonymous Anonym said...

Hej gubben,

Det verkar som du har bytt publiceringsteknik sedan du kom till Australien. Du röker väl inga konstiga ciggaretter där?
Min gamla klasskompis åkte dit i ett år och när han kom tillbaka så pratade han väldigt långsamt och hade tom blick. Kanske berodde det på alla giftiga djur...
Hoppas du kommer tillbaka lika pigg och alert som innan.

Puss och kram!

Ullan

 
At 11:38 fm, Blogger Jens said...

Hej gumman,

Jag kommer komma tillbaka starkare an nagonsin!

Tack for omtanken!

Puss och kram

 

Skicka en kommentar

<< Home